آرشیو خرداد ماه 1392

تاریخ تصویر موضوع ادامه
1392/3/7 خسارت های مالی چمدانهای سرگردان در فرودگاههای بین المللی

خسارت های مالی چمدانهای سرگردان در فرودگاههای بین المللی

تا به حال به گم شدن يا به تاخير رسيدن چمدانهايتان فکر کرده ايد؟

يکی از نگرانيهای مسافرین خارج از کشورگم شدن یا به تاخیر رسيدن چمدانها در فرودگاههای بین المللی است.

سیاوش بنداریان زاده دبير شورای فنی بیمه سامان با بيان اين مطلب افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، آمارها نشان میدهد در فرودگاههای با ترافيک پرواز بالا و در خصوص پروازهایی که به صورت متصل کننده مسافرین را به مقصد خود می رسانند، تعداد پروازها و جابه جایی چمدانها از یک پرواز به پرواز دیگر، در بسیاری از موارد موجب گم شدن چمدان ها میگردد. نکته ديگر اینست که خسارت های وارده به بار مسافرین در هنگام حمل و نقل نیز قابل توجه می باشد و اين موضوع هزینه های مالی مازادی به مسافران تحمیل می نمايد. بلیت اشتباه و یا تعویض چمدانها دلیل دیگری است که چمدان در فرودگاه دیگری بارگیری میشود و بار به دست مسافر با تاخیر و یا اصلاً نخواهد رسید. این در حالی است که نیاز به لوازم ضروری سفر که در پی گم شدن يا تاخیر چمدان برای مسافرين اتفاق می افتد، باعث بروز چالشها و صرف هزينه های اضافی برای هموطنان گرامی ميگردد. از اينرو بيمه مسافرتي سامان با پوشش دادن چنين هزینه هایی، سفر ايمني را براي شهروندان فراهم مي‌كند و ضمن جبران هزينه های جانبی، نگرانی مسافران را درخصوص محدودیتهای " ارز همراه خود" از بین خواهد برد.

وی افزود:اگرازمسافرین عازم به خارج از کشور هستيد نگرانی گم شدن چمدان ها برايتان دور از ذهن نيست. حال با کمی دقت و دور اندیشی می توان با تهیه بیمه نامه مسافرتی سامان قبل از سفر، هزينه های ضروری ناشی از گم شدن و یا تاخير در رسیدن چمدان ها که مسافران ايرانی در سفرهای بين المللی با آن مواجه میشوند را جبران نمود.این هزینه ها شامل خرید لوازم بهداشتی شخصی و البسه میباشد.

بیمه مسافرتی سامان هزينه های درمانی، فوريت های پزشکی و دندانپزشکی، هزینه های ناشی از تاخير در پرواز هواپيما، هزينه خريدهای ضروری ناشی از گم شدن و يا تاخیر در رسیدن چمدان ها را پوشش می دهد. همچنين در زمان مفقود شدن بار يا سرقت مدارک و یا در صورت نياز به مشاوره حقوقی به مسافران ايرانی امداد رسانی می نمايد.

گفتنی است هموطنان عزیز برای تهيه بیمه مسافرتی سامان میتوانند با شماره تلفن چهار رقمی 8943-021 تماس گرفته و یا با مراجعه به شعب و دفاتر نمایندگی شرکت بیمه سامان و یا شعبه بانک سامان واقع در سالن ورودی فرودگاه بین اللملی امام خمینی (ره) اقدام به خرید این بیمه نامه نمایند. اخیراً امکان خرید اینترنتی بیمه نامه مسافرتی سامان از طریق وب سایت فراهم گردیده و از این پس مسافرین عزیز می توانند بیمه مسافرتی خود را بصورت آنلاین خریداری و از پوششها و خدمات این بیمه نامه بهرمند شوند.

1392/3/27 عوامل موثر در توسعه فرهنگ بیمه

عوامل موثر در توسعه فرهنگ بیمه

قبل از پرداختن به مقوله فرهنگ بیمه به نظرمیرسد که ابتدا میبايست به سطح اطلاعات بیمه در جامعه نگاه کرد و همانطور که بررسی شده، عدم استفاده از بیمه در جامعه،  بدلیل عدم اطلاع رسانی صحیح و نا آشنایی آحاد جامعه با مقوله بیمه است .به عبارت دیگر ما با کمبود سواد بیمه ای در جامعه مواجه هستيم و افزایش چنين اطلاعاتی در جامعه با تبليغات، آن هم به نحوی که در  حال حاضر مرسوم است به نظر نمی رسد امکان رشد و بهبود افزایش آگاهی را در سطح جامعه فراهم آورد.

علی احسان بنی ریاح رئیس شورای فنی بیمه سامان با بیان اين مطلب افزود : شاید وارد کردن بحث دانش بیمه ای در کتب درسی دانش آموزان در مقاطع تحصيلی ابتدایی  بتواند در ارتقای سواد بیمه ای نسل آينده، کمک قابل توجه ای کند. به نظر میرسد مردم جامعه ما بیمه را باور ندارند و نمیدانند چه پوششهای بیمه ای متناسب با شغل و جايگاه اجتماعشان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محصولات بیمه ای باید با توجه به نیاز و تقاضای جامعه تولید و عرضه شود، ادامه داد: با اينکه بیش از 17 سال سابقه خدمت در صنعت بیمه دارم، متاسفانه در جامعه ما هيچ گاه تقاضا بیمه ای جدیدی از سوی جامعه و مصرف کنندگان وجود نداشته است . اين امر موجب شده است کماکان محصولات قدیمی رواج داشته و پویایی لازم درصنعت بیمه به وجود نیايد.

بنی ریاح افزود: چنانچه در جامعه ما آشنایی و آموزش مرتبط با صنعت بیمه از سنين پايين و در مقاطع تحصيلی ابتدایی آغاز شود ، هنگام بزرگسالی و در جریان فعالیت اجتماعی و اقتصادی  نیاز به انوع بیمه و پو ششهایی متنوع آن نهادینه شده  و فرد به خوبی نياز بیمه ای خود را در مقاطع مختلف زندگی احساس میکند و این امر موجب می شود محصولات جدید بیمه ای متناسب را تقاضا و مورد استفاده قرار دهد.

در کشورهای پيشرفته و صنعتی مثل آمريکا تصور آنکه شهروند آن جامعه بدون بیمه با شند غیر ممکن بوده و اينکه  بدون بیمه بتوانند از پس هزینه های  اتومبيل و درمان برآیند بسيار دور از ذهن است.

رئیس شورای فنی باردیگربرتوسعه فرهنگ بیمه تاکید کرد و افزود : از عوامل موثر در فرهنگ  بیمه ای شرا یط و پدیده های اقتصادی جامعه است. از سال 1347 بیمه شخص ثالث اجباری است اما طی سالهای اخیر است که لزوم استفاده از بیمه های اتومبیل کاملاً برای مردم به صورت يک نياز مطرح گردیده و بیمه شخص ثالث در سبد خانواده ها قرار گرفته است وآموزش و تبليغات در استفاده عمومی از بیمه شخص ثالث موثر نبوده اند و نکته حائز اهميت اين است که در واقع بالا رفتن هزينه ها ( افزايش نرخ ديه) و شرایط اقتصادی مردم در عدم توان پرداخت هزينه ها و خسارت های مالی ناشی از حوادث راهنمايي و رانندگی موجب استفاده عمومی از بیمه اتومبيل شده است.

وی در خصوص نیاز مردم به بیمه های حوادث و عمر در کشورمان نیز گفت : با توجه به اينکه در فرهنگ جامعه ما حس حمايت و همکاری در بروز مشکلات درخانواده ها بسیار بالا است و اين امر موجب شده است چنانجه در خانواده يک نفر دچار حادثه ای گردد ديگر افراد خانوده جهت رفع مشکل و نياز مالی او اقدام می نمایند و به اين ترتيب فرد احساس نياز به بیمه عمر و حادثه را نمی کند.

از جمله دیگر مواردی که در توسعه فرهنگ بیمه نقش به سزائی دارد، تبليغات با محتوای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.

مانند تبليغات انيميشنی و ياد داستانی که از آنها به عنوان تبليغات موثر می توان ياد کرد.

به نظر میرسد بیمه مرکزی ج.ا.ا به عنوان نهاد نظارتی و متولی صنعت بیمه در کشور، اين مسئوليت اجتماعی را  درتولید و پخش تبليغاتی انيميشنی نيز برعهده دارد. همچنين وارد کردن مقوله بیمه ای در کتب درسی مقاطع مختلف تحصيلی از عوامل آگاهی بخشی و بهبود سواد بیمه و در نهايت توسعه فرهنگ بیمه درجامعه خواهد بود .

1392/3/28 گرامیداشت سالگرد تأسیس شرکت سامان تدبیر حامی با برگزاری مسابقه بولینگ

گرامیداشت سالگرد تأسیس شرکت سامان تدبیر حامی با برگزاری مسابقه بولینگ

شرکت خدمات بیمه ­ای سامان تدبیر حامی (سهامی خاص) در یک اقدام نوآورانه، سالگرد تأسیس خود را با برگزاری یک مسابقه بولینگ میان مشتریان خود گرامی داشت. در این مسابقه که در تاریخ دهم خرداد و همزمان با سالگرد تأسیس این شرکت در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد، 14 تیم بانوان و 21 تیم آقایان در دو گروه به رقابت پرداختند و در پایان سه تیم برتر در بخش بانوان و آقایان معرفی شده و جوایزی را به رسم یادبود دریافت کردند. 35  تیمی که در این مسابقه به رقابت با یکدیگر پرداختند، هر یک متشکل از سه نفر از کارکنان معرفی شده توسط شرکت­هایی بودند که تحت پوشش خدمات بیمه ­ای شرکت سامان تدبیر حامی قرار دارند. 

کامبیز کیامهر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سامان تدبیر حامی هدف از برگزاری این مسابقه را نزدیکی و همدلی بیشتر مدیریت و کارکنان این شرکت و مشتریان خود عنوان کرد و ضمن تأکید بر مشتری­ مداری و ارائه بهترین خدمات به عنوان راهبرد همیشگی شرکت سامان تدبیر حامی، چنین برنامه­ هایی را گامی عملی برای نهادینه­ سازی فرهنگ مشتری­ مداری دانست. وی خاطرنشان کرد که کارکنان شرکت سامان تدبیر و مشتریان حقیقی و حقوقی آن همه عضو یک خانواده هستند که رضایت خاطر، آسودگی و شادی آنان چه برای لحظاتی در چنین برنامه­هایی و چه به صورت مداوم و کلان با دریافت خدمات مناسب، به رشد و تعالی همه آنها خواهد انجامید.  

در این مراسم همه تیم­های شرکت­ کننده یک بیمه ­نامه آتش­ سوزی را به عنوان هدیه از شرکت سامان تدبیر حامی دریافت کردند و به تیم­های اول تا سوم آقایان و بانوان مدال و جام قهرمانی اهدا و به اعضای تیم­های اول بانوان و آقایان  یک بیمه ­نامه عمر و تشکیل سرمایه نیز تقدیم شد. گفتنی است شرکت سامان تدبیر حامی نخستین نمایندگی حقوقی شرکت بیمه سامان در استان تهران و دارای گواهینامه بین­ المللی رضایت مشتری (ISO 10002) است که طیف گسترده­ای از خدمات بیمه ­ا.ی را به اشخاص و بنگاه­های اقتصادی ارائه می­دهد.

تماس با سامان

آدرس: تهران، خیابان خالد اسلامبولی (وزراء)، شماره 123
کدپستی: 1513813119
تلفن : 8943
نمابر: 88700204


واحد بازرسی و نظارت:
ایمیل: complaint[at]samaninsurance[dot]ir

بیمه سامان را دنبال کنید
iconbox-facebook icon-rss icon-linkedIn icon-linkedIn Instagram

text