آرشیو مرداد ماه 1392

تاریخ تصویر موضوع ادامه
1392/5/6 گسترش و توسعه فرهنگ بیمه در کشور

گسترش و توسعه فرهنگ بیمه در کشور

توسعه فرهنگ بیمه درکشور، در برگیرنده مفاهیم متعددی از دیدگاه های گوناگون می باشد. از جمله این موارد، درک جامعه از استفاده از بیمه است. علی خداداديان معاون فنی بیمه سامان در اين رابطه توضيح داد: در بررسی های جامعه شناسی از مردم ایران، مشخص گردیده است که اکثریت اقشار جامعه با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی در مقابله با ریسک های موجود، بسیار افراد ریسک گریزی هستند. این در حالیست که سهم سرانه مردم از حق بیمه صادره که همانا نشان دهنده ضریب نفوذ بیمه می باشد، بسیار پائین است. در این زمینه علت را می توان در خصوص مشکلات فرهنگی مردم از مفهوم بیمه دانست. چنانچه مفاهیم انتقال ریسک به غیر و میزان قدرت تحمل ریسک توسط هر یک از آحاد جامعه در فرهنگ مردم نهادینه گردد، گامی بزرگ در زمینه توسعه فرهنگ بیمه در کشور برداشته شده است.

 وی افزود: در این صورت جامعه هدف بیمه را درک خواهد کرد و حق بیمه نه تنها مفهوم هزینه را از دست خواهد داد، بلکه به یک سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل خواهد شد. پیروی از قوانین دقیق و جامع نیز در جوامع پیشرفته سبب گردیده است تا نگاه مردم نسبت به این صنعت متمایز گردد. در بسیاری از کشور های جهان، دولت ها با استفاده از زیر ساخت بیمه های اجتماعی، فرهنگ  بیمه را به صورت بنیادی در بین مردم  گسترش می دهند. این امر سبب می گردد تا علاوه بر بینش مثبت افراد نسبت به فرهنگ بیمه، خرید بیمه نامه را از نکات ضروری دانسته و با وجودیکه در بسیاری از موارد می توانند ریسک مربوطه را نگهداری نمایند، انتقال آن را به شرکت های بیمه گر ارجح می دانند. از سوی دیگر، شرکت های بیمه گر نیز با گسترش خدمات خود و همچنین پیش بینی که از نیاز های بیمه ای مردم به دست می آورند، خدمات متنوع و جدیدی را با در نظر گرفتن نیاز جامعه هدف به بازار عرضه می نمایند. در این زمینه مدل های جدید آماری و همچنین محاسباتی، نرخ های رقابتی را تولید کرده و ارزش ارائه خدمات بیمه ای با در نظر گرفتن بازار عرضه آن روند کاهشی را در پیش داشته است.

خداداديان در ادامه ياد آور شد: از جمله دیگر مواردی که در توسعه فرهنگ بیمه نقش به سزائی دارد، توسعه فرهنگ مشتریان و مشتری مداری از سوی عرضه کنندگان این خدمت است. تشکیل باشگاه مشتریان و ارائه خدمات مختلف به آنها و تهیه برنامه های مختلف وفادار سازی مشتریان نسبت به شرکت های بیمه گر، از جمله اقداماتی است که در راستای مشتری مداری و جلب مشتریان در سال اخیر از جانب شرکت های بیمه گر مورد توجه قرار گرفته است. در برخی موارد خدمات بانکی نیز به کمک بیمه گران آمده اند و آنها را در تأمین نیاز های مشتریان یاری می دهند. تغییرات ساختاری در سازمان و معرفی و ارائه خدمات با در نظر گرفتن دیدگاه مشتری محور به جای محصول محور، از جمله دیگر تغییرات و بهبود هایی است که در ارائه خدمات بیمه ای رخ داده است. با در نظر گرفتن این موارد، امروزه مشتریان محصولات بیمه را با در نظر گرفتن شرایط خود و به صورت خصوصی سازی شده دریافت می نمایند.

در مقابل این فرهنگ سازی مهمترین مسأله ضد فرهنگی موجود، عدم اطمینان مردم به امور بیمه گری و همچنین دلالان رسمی صنعت بیمه در بازار است. با افزایش تعدد لایه های فروش و حضور سایر واسطه ها از جمله بازاریابان، انتفاع مالی فروشنده و افزایش کارمزد فروش سر لوحه امور قرار گرفته و این خود پایه ای است بر کاهش اطمینان مردم از بیمه نامه ای که خریداری می نمایند. در واقع هنگامی که ارزانتر بودن و یا در دسترس بودن خدمات ملاک اصلی برای انتخاب بیمه نامه از سوی مشتریان می باشد، سایر شرایط بیمه نامه مد نظر قرار نگرفته و این امر خود باعث می گردد تا در زمان مورد نیاز، خدمات مناسبی را دریافت ننمایند. همچنین کاهش شرایط درآمدی افراد سبب گردیده است تا در زمان بروز حادثه، بیمه را محلی برای درآمد خود به حساب آورند. این مورد و سایر موارد مشابه، نشان دهنده چالش های پیش روی صنعت بیمه در گسترش و توسعه فرهنگ بیمه در کشور است. 

1392/5/7 بازیکنان تیم ملی والیبال تحت پوشش حوادث ورزشی بیمه سامان

بازیکنان تیم ملی والیبال تحت پوشش حوادث ورزشی بیمه سامان

در مراسم افطار بانک سامان که با حضور مشتریان و مدیران برگزار شد، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال ایران با دریافت جوایزی مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.

 

بانک سامان  که حامی تیم‌های ملی والیبال ایران در تمام مسابقات جهانی، آسیایی و داخلی در سال ۱۳۹۲ شده است؛ به دلیل موفقیت‌های چشمگیر این تیم در مراسم افطار خود از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال ایران تقدیر و به آنها به عنوان مشتری ویژه، کارت طلایی همراه با جایزه‌ای نقدی اهدا کرد. 

گفتنی است، در این مراسم که با حضور مشتریان بانک سامان در هتل استقلال برگزار شد بیمه سامان نیز با ارائه یک بیمه‌نامه با پوشش کامل حوادث ورزشی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، بازیکنان و کادرفنی تیم ملی والیبال را تحت پوشش خود قرار داد. 

شایان ذکر است، اعضای تیم ملی والیبال کشورمان جوایز خود را از سید احمد طاهری بهبهانی مدیر عامل، ولی ضرابیه نائب‌رئیس هیئت‌مدیره و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال دریافت کردند. 

همچنین از طرف فدراسیون والیبال ایران یک توپ والیبال با امضای اعضای تیم ملی و پیراهن کاپیتان تیم به بانک سامان اهدا شد.

1392/5/12 درسفر، زبان مادری تنهایتان نمی گذارد

درسفر، زبان مادری تنهایتان نمی گذارد

از گذشته های دور تا امروز ، سفر هیچ وقت به خودی خود امنیت مسافران را تامین نکرده است. افراد هم با وجود تمامی مشکلاتی که سفر به دنبال دارد به دلیل ماهیت پر هیجان و جذاب ، هرگز از سفر دست نکشیده اند. با این حال امروزه بیمه های مسافرتی مخاطرات گوناگونی که ممکن است در سفر برای هر شخصی پیش بیاید را پیش بینی کرده و برای حل و رفع آنها برنامه ریزی های دقیقی انجام داده است.

خشايار حسامی ، کارشناس صدور بیمه مسافرتی بیمه سامان در ارتباط با مشکلات سفرهای خارج از کشور گفت: مشکلات زیادی ممکن است برای افراد در هنگام سفر پیش بیاید و در سال های اخیر خوشبختانه با گسترش فعالیت های بیمه سامان، بیمه مسافرتی بسیار وسیعتر از قبل کمک مسافران بوده است.

وی در ارتباط با پوشش های متفاوت بیمه مسافرتی ادامه داد: بیمه مسافرتی سامان، هزینه های درمانی، فوریت های پزشکی و دندانپزشکی، هزینه های ناشی از تاخیر در حرکت هواپیماها و گم شدن چمدان ها، جابجایی یا بازگرداندن بیمه‌شده به کشور در طول مدت سفر در صورت بروز بیماری یا وقوع حادثه، مساعدت های حقوقی برای سرقت و یا مفقودشدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور و همچنین انواع خسارت های ناشی از تاخیر در زمان حرکت را پوشش می دهد.

حسامی با اشاره به مزایای بیمه مسافرتی سامان افزود: خوشبختانه این بیمه نامه محدودیت سنی ندارد و برای تمامی افراد خانواده از کوچک و بزرگ قابل استفاده است. بیمه مسافرتی سامان با پرداخت مستقیم هزینه ها در کشور مقصد و با عدم نیاز به پرداخت هزینه توسط مسافران امنیت خاطر را برای این افراد به وجود می آورد. از سوی دیگر خدمات رسانی و پشتیبانی این بیمه به صورت 24 ساعته و توسط اپراتورهای فارسی زبان انجام می شود.

وی عدم کنترل و تصمیم گیری سریع در زمان وقوع مشکلات برای مسافرین را یکی از مواردی دانست که مکرراً مسافرین عزیز در کشورهای خارجی دچار آن می شوند، حال آنکه آشنا نبودن به زبان گویشی آن کشور خود مقوله نگران کننده دیگری است. در نتیجه، لزوم احساس امنیت و آرامش روانی مسافران  یکی از مواردی است که در خدمات رسانی بیمه مسافرتی سامان با قراردادن اپراتور های فارسی زبان برای پاسخ گویی به مسافران  برنامه ریزی شده است تا مسافرین در هر نقطه از دنیا بدون داشتن دغدغه نیاز به آشنایی زبان محلی آن کشور، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

هموطنان عزیز می توانند بیمه مسافرتی سامان را از طریق باجه های بانک سامان، نمایندگان بیمه سامان، باجه مستقر در سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی تهران و همچنین با مراجعه به وب سایت شرکت بیمه سامان به آدرس www.samaninsurance.ir به صورت آنلاین خریداری نمایند.

تماس با سامان

آدرس: تهران، خیابان خالد اسلامبولی (وزراء)، شماره 123
کدپستی: 1513813119
تلفن : 8943
نمابر: 88700204


واحد بازرسی و نظارت:
ایمیل: complaint[at]samaninsurance[dot]ir

بیمه سامان را دنبال کنید
iconbox-facebook icon-rss icon-linkedIn icon-linkedIn Instagram

text