اخبار داخلی بیمه سامان   RSS

ردیف تاریخ تصویر موضوع ادامه
1 1398/4/29 واریز آنی سود سهام داران بیمه سامان در جلسه مجمع عمومی

واریز آنی سود سهام داران بیمه سامان در جلسه مجمع عمومی

طی برگزاری مجمع عمومي عادي سالانه شركت بيمه سامان که روز پنج شنبه ۲۷ تيرماه با حضور بيش از ۷۸ درصد صاحبان‌ سهام بیمه سامان برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۷ با اکثریت آراء تصویب ، و بر اساس آن به ازای هر سهم ۱۰۰ریال سود تقسیم و به حساب سهامداران حقیقی واریز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان ، تولید حق بیمه این شرکت، در سال ۱۳۹۷ که با رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال قبل به مبلغ ۱۰،۱۶۹ میلیارد ریال رسیده است در مقایسه رشد متوسط ۲۵ درصدی بازار بیمه کشور، از وضعیت مناسبی برخوردار است. تحقق این رشد حاصل تغییر نگرش شرکت و تبدیل آن از یک پلتفرم به اکوسیستمی در صنعت بیمه و در محیط کسب و کار است که موجبات جهش زیرساخت اقتصادی و اشتغال را فراهم خواهد آورد. همچنین سازمان دهی حوزه عملیات و شعب و سرپرستی ها یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در جریان این رشد به شمار می رود.
بیمه سامان در سال گذشته همچنین یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت را بررسی و ٤٥٠ میلیارد تومان خسارت نیز پرداخت کرده است.


بر اساس این گزارش، توانگری مالی بیمه سامان نیز در سال ٩٦، معادل ١٣٢ درصد و سطح یک بود که در سال ۱۳۹۷ در سطح یک باقی مانده است این در حالی است که شرکت برنامه دارد توانگری مالی بیمه سامان را در پایان سال ٩٨ به ١٨٠ درصد رساند.

همچنین طبق مصوبه این مجمع عمومی، از مبلغ ۶۴۸ میلیارد ریال سود قابل تخصیص پس از کسر اندوخته های قانونی و سرمایه ای، تقسیم مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال ( به ازای هر سهم ۱۰۰ریال ) توسط مجمع تصویب شد که سود سهامداران حقیقی در همان ساعت به حساب ایشان واریز گردید.

2 1398/4/24 پیام هیأت مدیره بیمه سامان به مجمع عمومی صاحبان سهام

پیام هیأت مدیره بیمه سامان به مجمع عمومی صاحبان سهام

پیام هیأت مدیره بیمه سامان به مجمع عمومی

خداوند رحمان را سپاسگزاریم که فرصت خدمت، تلاش جهت رونق اقتصاد و گسترش چتر حمایتی بیمه را برای ما مقدر نمود تا با کمال افتخار در پیشگاه حضرتش، در مسیر اهداف توسعه‌ای گروه بیمه سامان حرکت کنیم.

شرایط و دگرگونی‌های محیطی در سال گذشته موجب توسعه اقتصادی کشور در صنایع مختلف و افزایش فعالیت بخشی از واحدهای صنعتی کشور شد که این امر برای کارخانجات و ساختمان‌های فرسوده افزایش ریسک عملیات و خسارت‌هایی را به همراه داشت. از سوی دیگر تغییرات آب و هوا در کشور موجب آسیب‌های طبیعی را رقم زد که هر چند صنعت بیمه کشور توان لازم برای ایفاء تعهدات خود در مقابل اینگونه خسارات را دارد، لیکن با توجه به تکرر وقوع حوادثی از این نوع، ضرورت توجه عمومی بیشتر به این گونه ریسک در صنعت از طریق اطلاع رسانی و رویکردی علمی‌تر به موضوع مدیریت و مدل کردن ریسک در صنعت بیمه کشور را نمایان‌تر می‌سازد.
انقلاب صنعتی چهارم با ظهور فناوری‌های نوین در تمدن بشری در حال وقوع است. این تحول مسیر و سرعت توسعه هر صنعتی را دگرگون خواهد کرد و اقتصاد کشور ما نیز مستعد انطباق سریع با این پدیده جدید است. با توجه به اینکه جمعیت جوانان تحصیلکرده در کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بیشتر هستند، و با توجه به فرهنگ سرمایه گذاری شخصی و ایجاد کسب و کارهای خانوادگی که در کشور ما وجود دارد، این فرصت برای اقتصاد کشورمان مهیاست تا بتواند از فوائد انقلاب صنعتی چهارم به خوبی بهره برداری نماید و با بهره گیری از کسب و کارهای کوچک و متوسط که مبتنی بر فناوری بوده و توسط جوانان متخصص ایرانی با سرمایه های خانوادگی و شخصی ایجاد شده اند، مسیر توسعه اقتصادی را میان بر زده و رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی را که شایسته ایران و ایرانی است زودتر محقق نماید.
صنعت بیمه کشور ما نیز در حال تغییر است و این تغییر خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد فرصت‌ها و چالش‌هایی برای ما خواهد شد، که اگر اکوسیستم لازم برای پرورش استعدادها، بارورسازی فرصت‌ها و تکمیل زنجیره ارزش مهیا باشد، به امید خدا شاهد جهش ضریب نفوذ بیمه در کشور به میزان 7 درصد در راستای اهداف برنامه ششم توسعه و گسترش چتر حمایتی بیمه در میان اقشار مختلف جامعه خواهیم بود.
ما در بیمه سامان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم با این تحولات نه تنها در پایه گذاری اکوسیستم بیمه دیجیتال در کشور نقش آفرینی کنیم، بلکه مدل کسب و کار بیمه سامان را نیز تغییر دهیم. در سالی که گذشت در گروه بیمه سامان برای طراحی اکوسیستم و مدل کسب و کار جدید تحقیق و اقدام شد و نتایج آن خود را در قالب عرضه الکترونیکی بیمه در رشته های مختلف، کارخانه نوآوری، همکاری نزدیک با شرکت های دانش بنیان (در حوزه هایی مانند IoT، Telematics، Blockchain و غیره) نشان می‌دهد. این تغییرات به ما کمک می‌کنند که خود را به بیمه‌گری تبدیل کنیم که مردم عزیز کشورمان بتوانند به سهولت به آن دسترسی داشته باشند و محصول مورد نیاز خود را به قیمت مطلوب تأمین کنند. در عین حال هدف داریم با تبدیل بیمه سامان از یک شرکت به یک پلتفرم، اکوسیستمی در صنعت بیمه و در محیط کسب و کار، ایجاد کنیم که بتواند زیرساخت جهش اقتصادی، ایجاد شغل و میانبر توسعه کشور باشد. همچنین در سال 1397 حوزه عملیات شرکت سازماندهی مجدد شد و با استقرار سرپرستی های مناطق به عنوان واحدهای فنی و هدایت شعب به عنوان متولیان گسترش فروش از طریق نمایندگان، در نظر است از ظرفیتهای استانی و توان نمایندگان نهایت بهره برداری در جهت توسعه محصولات و خدمات معمول شود.در این راستا شرکت بیمه سامان علاوه بر اینکه توانست درآمد حق بیمه خود را در سال 1397 به بیش از 10,000 میلیارد ريال افزایش دهد و رشدی معادل 53 درصد در مقابل رشد 25 درصدی بازار بیمه کسب کند، با توسعه شبکه فروش و همچنین ایجاد مرکز نوآفرینی در ایجاد شغل درکشور و حمایت از کسب و کارهای جدید مؤثر بوده و بستر لازم برای کسب سهم 6 درصد از بازار بیمه کشور در افق 1400 را مهیا نماید.
در عین حال شرکت با پرداخت بیش از 4,500 میلیارد ريال خسارت و رسیدگی و پردازش بیش از 1,280,000 پرونده خسارت توانسته خود را به عنوان حامی خانواده‌های ایرانی به خوبی در کشور معرفی کند. این در حالی است که در سال 97 کشور شاهد افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان بوده و بیمه سامان توانسته با پرداخت بیش از 2,800 میلیارد ريال خسارت درمان نه تنها نقش عملی در کاهش هزینه‌های مردم عزیز کشورمان داشته باشد بلکه با مدیریت صحیح پرتفوی ریسک‌های بیمه‌ای، انضباط مالی و سرمایه‌گذاری بهینه و به موقع منابع، در تأمین منافع سایر ذینفعان شرکت نیز موفق عمل کند. قطعاً خیل عظیم مشتریان بیمه‌های درمان گروهی، درمان خانواده، زندگی، تلفن‌های همراه، اتومبیل و غیره و ارائه خدمات بیمه‌ای و پوشش خسارت کافی و به موقع به ایشان، یکی از برنامه های اصلی برای دستیابی به اهداف افق 1400 شرکت خواهد بود. در عین حال همواره شرکت بیمه سامان در راستای حفظ حقوق ذینفعان نسبت به استقرار حاکمیت شرکتی اهتمام ورزیده و در این جهت فراتر از الزامات قانونی خود عمل کرده است.
در حوزه سرمایه گذاری، گروه توانست با بهره‌گیری از دانش تخصصی تیم‌های کارشناسی و برگزاری جلسات کمیته مشترک سرمایه‌گذاری، نه تنها دارائی‌های شرکت را بصورت علمی و دقیق به حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری از جمله بازار سرمایه، اوراق و ابزارهای مالی تخصیص دهد، بلکه بازده بسیار مطلوبی به نسبت ریسک پذیرفته شده تأمین نماید. این در حالی است که بخشی از دارایی‌های شرکت به سرمایه گذاری‌هایی تخصیص یافته که ارزش بازار آن به نسبت ارزش دفتری و قیمت تمام شده آنها در دفاتر شرکت با افزایش چشم گیر همراه بوده که هیأت مدیره شرکت این منابع را به عنوان سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و پشتوانه تداوم رشد و سودآوری مجموعه در نظر گرفته است.

3 1398/4/4 مدیرعامل بیمه سامان مطرح کرد: توسعه «صادرات» خدمات بیمه ای، راهکار قطعی افزایش ضریب نفوذ بیمه

مدیرعامل بیمه سامان مطرح کرد: توسعه «صادرات» خدمات بیمه ای، راهکار قطعی افزایش ضریب نفوذ بیمه

تاریخ انتشار :1398/04/04

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به این که در شرایط افزایش نرخ ارز، رونق صادرات می تواند تاثیر بسزائی برو روی ضریب نفوذ بیمه داشته باشد، گفت: توسعه فعالیت های بین المللی صنعت بیمه، علاوه بر این که دریچه های جدیدی را به روی فعالان این حوزه باز می کند، آورده بسیار خوبی نیز برای کشور خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه با بیان اینکه کسب و کارهای داخلی با صادرات می توانند درآمد ارزی حاصل نمایند، اظهار داشت: تبدیل این درآمد به ریال، سود سرشاری را نصیب سهامداران، ذینفعان و اقتصاد داخلی خواهد نمود.

او با اشاره به این که «رونق تولید» در صنعت بیمه تنها منوط به ارائه محصولات در داخل نیست، اظهار کرد: ضریب نفوذ 7 درصدی بیمه با ادامه روند کنونی صنعت بیمه قابل تحقق نیست، چرا که بیمه گران هر چه در توان داشته اند، نمایان کرده اند. بنابراین باید به دنبال بازار ها و محصولات جدید بود که در نهایت منجر به افزایش صادرات خدمات بیمه ای خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان همچنین به تجربه محدود شرکت های بیمه در حوزه فعالیت برون مرزی و تمرکز بیشتر آنها بر حوزه هایی مانند واگذاری اتکایی و یا مسافران ورودی اشاره و خاطرنشان کرد: این عدم شناخت از حوزه های جدید فعالیت می تواند منجر به اکراه از توسعه برون مرزی شود، اما باید بدانیم که همه این مشکلات با تلاش، پشتکار، تعامل و هماهنگی قابل رفع هستند.

ضرابیه تاکید کرد که برای توسعه برون مرزی فعالیت بیمه گری و صادر کردن خدمات بیمه ای، نیاز است تا همه شرکت های بیمه در کشورها و بازارهای مختلف، فضای کسب و کار و امکان فعالیت خود را با توجه به توانمندی هایشان ارزیابی کنند. به گفته وی، حضور حداکثری شرکت های مختلف بیمه ایرانی در بازارهای بین المللی باعث می شود بازارهای مناسب، زودتر شناخته شوند و مسیر توسعه برون مرزی سریع تر برای همه شرکت ها روشن شود که قطعاً این امر منجر به توسعه سریع تر و قوی تر فعالیت برون مرزی شرکت های ایرانی و کسب درآمد ارزی برای کشورمان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که فعالیت های برون مرزی بیمه گران، می تواند با کمک استارت آپ ها سرعت بگیرد، ادامه داد: زیرساخت های «پلنت» امکان حضور در فضای بین المللی و صادرات محصولات و خدمات را به فعالان این حوزه داده است؛ چنانچه محصولات و خدمات بیمه ای به صورت سنتی در خارج از کشور قابل ارائه نباشند، خدمات مبتنی بر فناوری مدرن توسط استارت آپ ها جایگزین آنها خواهد شد و محدودیت های رایج را از بین خواهد برد.

تماس با سامان

آدرس: تهران، خیابان خالد اسلامبولی (وزراء)، شماره ۱۲۳
کدپستی: ۱۵۱۳۸۱۳۱۱۸
تلفن مرکز ارتباط با سامان: ۸۹۴۳-۰۲۱
نمابر: ۸۸۷۰۰۲۰۴


واحد رسیدگی به شکایات و انتقادات
ایمیل: complain[at]samaninsurance[dot]ir

بیمه سامان را دنبال کنید

text