شنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۱۹ ۱۶۳۲
طبقه بندی: اخبار داخلی بیمه سامان
چچ
میزبانی بیمه سامان از استارت آپ ها در فاینکس 2019

میزبانی بیمه سامان از استارت آپ ها در فاینکس 2019

میزبانی بیمه سامان از استارت آپ ها در فاینکس 2019

تاریخ انتشار :1398/02/05

شرکت بیمه سامان در رویدادی منحصر به فرد، تعداد قابل توجهی از مدیران، کارشناسان و فعالان استارت آپ های فعال در حوزه های مالی و به ویژه صنعت بیمه را طی یک پنل کنار هم جمع کرد و از آنها خواست راهکارهای خود را برای توسعه دامنه فعالیت اینشورتک ها و فین تک ها ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، این نشست که با محوریت فرصت ها و چالش های اینشورتک ها در غرفه بیمه سامان مستقر در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2019) برپا شد، استقبال کم نظیر استارت آپ ها را به همراه داشت، به طوری که دست کم 50 نفر از فعالان این عرصه در محل رویداد حاضر شده و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

معاون اجرایی شرکت بیمه سامان در ابتدای این پنل تخصصی تاکید کرد که هدف نهایی از همکاری با استارت آپ ها، این است که بخش عمده ای از فروش بیمه نامه ها از طریق آنلاین صورت گیرد.

دکتر داوود الماسی افزود: بیمه سامان از دو سال پیش مدیریت توسعه کانال های جدید فروش را ایجاد کرده است تا با بهره گیری از فن آوری های نوین مالی و آنلاین، بتواند سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهد.

وی با بیان این که جوانان خلاق و تحصیل کرده در زمینه فناوری اطلاعات، صنایع مالی را با تغییرات مهم و چشمگیری مواجه کرده اند، اظهار کرد: اینشورتک ها روی زنجیره ارزش بیمه اثرات زیادی داشته اند و هیچ بخشی از این زنجیره نیست که تحت تأثیر این موضوع قرار نگرفته باشد.

در ادامه این نشست، نمایندگان استارت آپ ها به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

نماینده استارت آپ «از کی» با بیان این که استارت آپ های بیمه ای نباید فقط به فروش بیمه نامه محدود شوند، گفت: اگر شرکت های بیمه بخواهند، می توانند با همفکری استارت آپ ها راهکارهای نوینی برای توسعه فروش و خدمات رسانی به بیمه گذاران پیدا کنند.

نماینده استارت آپ «ایزی بیمه» نیز با اشاره به این که ایجاد یک زیرساخت برای توانمندسازی نمایندگان فروش شرکت های بیمه می تواند هدف مطلوبی برای استارت آپ ها باشد، اظهار کرد: تجربه موفق و دامنه وسیع حضور فین تک ها در صنعت بانکداری، متاسفانه در صنعت بیمه بلااستفاده مانده، در حالی که می توان از آن به بهترین شکل برای بهبود خدمت رسانی به بیمه گزاران استفاده کرد.

نماینده استارت آپ «هشتگ بیمه» نیز با اعلام این که تجربه همکاری اش با شرکت بیمه سامان برای فروش بیمه نامه درمان تکمیلی بسیار موفقیت آمیز بوده است، گفت: ما توانسته ایم طی یک فرایند مورد قبول برای بیمه گذاران، به آنها مشاوره آنلاین داده و بیمه نامه درمان را بفروشیم.

وی اظهار کرد: ما ایده هایی داریم که می توان بر اساس آن راحت تر، سریع تر و با کیفیت تر بیمه نامه های حوزه سلامت را فروخت، اما این ایده ها باید ارائه و حمایت شوند.

نماینده استارت آپ «بیتمن» نیز با بیان این که متاسفانه داده های لازم توسط شرکت های بیمه به سختی در اختیار استارت آپ ها قرار می گیرد، گفت: این شکل کار، روند فعالیت ما را کند و بیمه گذار را بی اعتماد می کند، در حالی که امروز زمانی نیست که بتوان داده ها را محدود و یا از آنها سوء استفاده کرد.

نماینده استارت آپ «با بیمه» هم از این که شرکت بیمه سامان نمایندگان استارت آپ ها را یک جا جمع و نظرات آنها را شنیده، قدردانی کرد و گفت: می توان علاوه بر فروش، عملیات ارزیابی خسارت را نیز به استارت آپ ها سپرد.

او ادامه داد: بسیاری از مردم اطلاع چندانی از بیمه نامه های موجود در بازار ندارند، در حالی که استارت آپ ها می توانند در حوزه ارائه مشاوره به مردم نیز فعالیت های جدی داشته باشند.

معاون اداره توسعه کانالهای فروش بیمه سامان که به عنوان دبیر پنل در این نشست حضور داشت نیز با بیان این که طی سال های آینده تخصص های سنتی بیمه در حوزه صدور، ارزیابی خسارت و تعیین و ارزیابی ریسک ها جای خود را به فناوری های مبتنی بر نوآوری خواهند داد، گفت: اینشورتک در حال ایجاد تحول در صنعت بیمه است و ایران نیز دستخوش این جهش ژنتیکی خواهد بود، بنابراین بیمه گران می بایست آماده هرگونه انعطاف نسبت به این موج باشند.

آرش فروزان با اشاره به این که توسعه محصولات، خدمات و کانال های فروش بیمه سامان بر پایه اینشورتک رقم خواهد خورد، ادامه داد: ما به دنبال توسعه بازارهای فروش و استفاده از ابزارهای مختلف در جهت کمک به شبکه فروش هستیم.

وی تاکید کرد: میتوان از فناوری بلاکچین و از کانسپت ارزهای دیجیتال در صنعت بیمه بهره برد، این اقدام می تواند تمام صنعت بیمه را از مولدهای ارزیابی ، نرخ و خسارت تا زیرساخت های فعلی صدور، متحول نماید، این زنجیره بلاک ها هستند که آینده صنعت پولی و بانکی جهان را به تسخیر خود در خواهند آورد.

این نشست همچنین با بحث و تبادل نظر میان کارشناسان شرکت بیمه سامان و نمایندگان استارت آپ ها پیرامون مسائل مطرح شده به صورت چهره به چهره ادامه یافت.

آدرس کوتاه شده: