یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 460 طبقه بندی: اخبار داخلي بيمه سامان چچ ضرابيه از همكاري اين شركت با استارتاپ هاي بيمه اي خبر داد. ضرابيه از همكاري اين شركت با استارتاپ هاي بيمه اي خبر داد. همزمان با برپايي نمايشگاه الكامپ: ضرابيه از همكاري اين شركت با استارتاپ هاي بيمه اي خبر داد. ديجيتال شدن بخش هايي از چرخه ارزش صنعت بيمه كشور اجتناب ناپذير مي باشد. در شركت بيمه سامان در حال حاضر بخشي از محصولات بيمه اي صرفاً مبتني بر درگاه هاي الكترونيك از طريق API و وب سرويس و يا كانالهاي الكترونيكي مانند سامانه وب عرضه مي شوند. احمدرضا ضرابيه مدير عامل بيمه سامان ضمن اعلام اين مطلب افزورد: بيمه سامان مديريتي با عنوان "توسعه كانالهاي ارائه خدمات" تحت معاونت اجرائي، ايجاد كرده است كه رسالت اصلي اين مديريت همكاري با استارتاپ هاي بيمه اي، عرضه بيمه از طريق همكاري مبتني بر فناوري و بستر ديجيتال با مجموعه ها، بنگاه هاي اقتصادي و فروشگاه هاي مختلف است. در اين حوزه بايد در نظر داشته باشيم كه مقوله بازاريابي ديجيتال (Digital Marketing) كه مبتني بر تحليل داده ها و اطلاعاتي است كه عمدتاً از طريق شبكه هاي اجتماعي قابل دسترس است، امري با اهميت و حساس است كه مي بايست با دقت و بهره گيري از تجارب عملي، علمي و دانشگاهي با آن برخورد كرد. ضرابيه ضمن تاكيد برتوسعه توانمند سازي كانالهاي فروش اظهار داشت: شركت بيمه و يا شركت استارتاپ مي تواند با بهره گيري از فناوري جديد در صنعت بيمه موفق باشد كه از فناوري براي توانمندسازي و حمايت از نمايندگان و كارگزاران بيمه بهره بگيرد. شركتهاي بيمه بايد با استفاده از فناوري پلتفرم هايي ايجاد كنيم كه نمايندگان مان بتوانند با تكيه بر آنها رشد و توسعه بيشتري داشته باشند. رشد شركتهاي بيمه و صنعت بيمه وابسته به رشد نمايندگان است. نمايندگي ها و كارگزاري هاي بيمه بايد رشد كنند تا شركتهاي بيمه و صنعت بيمه مان توسعه پيدا كنند و اين رشد مي بايست كيفي و كمي باشد. مديرعامل بيمه سامان با اشاره به اينكه مقوله استارتاپ ها در صنعت بيمه در كشور را مقوله اي جديد نيست گفت: اگرچه هموطنان نخبه اي به تازگي در اين صنعت وارد شده اند و شركتهاي جديدي كه عمدتاً مقايسه قيمت انجام مي دهند توسط ايشان ايجاد شده است، كه بنظر من مي بايست به ايشان خوش آمد گفت و صنعت بيمه مي بايست با آغوش باز از هرگونه ورود نخبگان و كارآفرينان به اين صنعت استقبال كند، چرا كه در سالهاي آتي رقابت ميان صنايع مختلف براي جذب نخبگان و كارآفرينان بيشتر خواهد بود. بايد در عين حال بدانيم كه ما در صنعت بيمه بيش از چهل هزار كارآفرين داريم نمايندگان و كارگزاران بيمه يكي از موفق ترين كارآفرينان و تلاشگران در كشورمان هستند. همانگونه كه در حوزه شركتهاي استارتاپ، سرمايه گذاران و حاميان به تجربه به اين نتيجه رسيده اند كه مي بايست با ايجاد شتابدهنده ها (Accelerators) شركتهاي استارتاپ را حمايت كرد تا بتوانند رشد و توسعه يابند، شركتهاي بيمه ايراني نيز مي بايست مانند شتابدهنده به نمايندگان و كارگزاران صنعت بيمه خدمات ارائه كنند تا ايشان رشد و توسعه يابند. در بين نمايندگان و كارگزاران اين صنعت نخبگاني هستند كه ايده هاي نوين خود براي توسعه خدمات و توسعه فروش را به تجربه و با تسلط كامل بر مقضيات بازار، توان شركتهاي بيمه و مقررات حاكم بر محيط كسب و كار كسب كرده اند. اين ايده ها اگر با حمايت شركتهاي بيمه تجاري سازي شده (Commercialize) و به ثمر برسند واقعاً تحول ايجاد خواهند كرد. ضرابيه با اشاره به اينكه بهره گيري از فناوري اطلاعات در صنعت بيمه فقط به فروش آنلاين بيمه و يا مقايسه قيمت چند شركت بيمه خلاصه نمي شود گفت: موضوعات پيچيده تري در صنعت وجود دارد كه فعالان با تجربه بر آنها اشراف دارند و بهره گيري از فناوري در اين حوزه مي تواند ارزشي به مراتب بيشتر از فروش آنلاين بيمه نامه و يا مقايسه قيمت خلق كند. الكترونيكي كردن تعاملات با مراكز خدماتي و درماني در حوزه بيمه هاي درمان و زندگي، پردازش خسارت بصورت الكترونيكي از ابتداي اعلام خسارت تا پايان مرحله پرداخت خسارت، نگاهي متفاوت به ارزيابي ريسك هر بيمه نامه و پرتفوي شركت بيمه با بهره گيري از داده كاوي، الكترونيكي كردن ارتباط بين صنعت بيمه با صنايع و سازمانهاي مختلف، مانند سازمانهاي خدماتي دولتي، شهرداري ها، بانكها، شركتهاي پرداخت الكترونيك، بازار سرمايه، ايجاد محصولات Unit-Linked در حوزه بيمه هاي عمر و تشكيل سرمايه و ارتباط الكترونيكي با كارگزاري هاي سهام، شركتهاي تأمين سرمايه و صرافي ها براي مديريت اين محصولات و غيره براي توسعه Insurance as a Service همه حوزه هايي هستند كه بهره گيري از توان تقويت شده نمايندگان با فناوري مي تواند واقعاً ارزش خلق كند و باعث توسعه بيمه و به اميد خدا دستيابي به هدف ضريب نفوذ 7% براي صنعت بيمه كشورمان در افق 1400 شود. وي در پايان سخنان خود گفت: گروه بيمه سامان با ايجاد زيرساختهاي فناوري اطلاعات مورد نياز براي اينگونه خدمات هدف دارد بستر و پلتفرمي ايجاد كند كه اينگونه كسب و كارها مبتني بر آن بتوانند فعاليت كنند و كسب و كارهاي جديد به عنوان مكمل صنعت بيمه شكل بگيرند. در اين راستا گروه بيمه سامان براي ايجاد كارخانه هاي نوآوري جهت ايجاد بستر توانمندسازي نمايندگان صنعت بيمه و همچنين ارائه خدمات شتابدهندگي براي استارتاپ هاي حوزه Fintech و Insuretech سرمايه گذاري و اقدام نموده است.