یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 3
چچ

محصول بيمه‌‎اي جديد، با پردازش داده‌ها

احمد رضا ضرابيه مدير عامل بيمه سامان در نشست پنل جمع‌بندي توصيه‌هاي سياستي سمينار توسعه بيمه‌هاي زندگي گزارش، خود را پيرامون پنل محصولات جديد بيمه‌هاي زندگي ارائه كرد.

احمدرضا ضرابيه مدير عامل بيمه سامان در نشست پنل جمع‌بندي توصيه‌هاي سياستي سمينار توسعه بيمه‌هاي زندگي گزارش، خود را پيرامون پنل محصولات جديد بيمه‌هاي زندگي ارائه كرد. به گزارش روابط عمومي بيمه سامان وي گفت: مهمترين نتيجه‌اي كه در پنل “محصولات جديد بيمه‌هاي زندگي” گرفته شد حاكي از آن بود كه بايد آئين‌نامه ۷۸ جدي گرفته شود و از حسابرسان رسمي و اكچوئرهاي رسمي در هر شركت استفاده شود. مدير عامل بيمه سامان با طرح اهميت شفافيت در شركت‌هاي بيمه اظهار داشت: مقررات بايد به گونه‌اي تدوين شوند كه در آن گرايش به شفافيت در صورت‌هاي مالي با ارائه گزارش‌هاي اكچوئران ،همراه شود و مشهود باشد و در آئين‌نامه ۷۸ به اين بحث با جديت پرداخته شود. وي افزود: محصولات جديد بيمه يا يونيت لينك‌ها مي‌توانند در حوزه سرمايه‌گذاري ايجاد شفافيت كنند و طبيعي است كه اين شفافيت براي شركت‌هاي بيمه در حوزه نوع و بازده سرمايه‌گذاري‌ها و علت انتخاب سرمايه‌گذاري توسط شركت بيمه بسيار حايز اهميت است و لازم است با دقت بالايي انجام شود. ضرابيه خاطر نشان كرد در حال حاضر بيمه‌هاي زندگي به خاطر جنبه‌هاي سرمايه‌گذاري است كه فروش مي‌رود و اين امر جاي تاسف دارد كه ما نتوانسته‌ايم جذابيت بيمه‌هاي عمر را به افكار عمومي نشان دهيم. وي به تجارب شركت‌هاي بيمه در زمينه شفافيت در سرمايه‌گذاري اشاره كرد و گفت: عرضه اوراق بيمه‌اي توسط شركت بيمه ملت و طرح سهامدار شدن در بيمه‌هاي عمر توسط شركت بيمه پارسيان نشان مي‌دهد كه در اين مسيرگام‌هايي توسط بيمه‌ها برداشته شده است. وي گفت: بيمه‌هاي زندگي سالانه ۴۰ درصد رشد داشته‌اند و خود را به خوبي نشان داده‌اند و در ادامه اين مسير تاكيد مي‌كنم كه ضرورت دارد سهام شركت‌ها به اندوخته زندگي اختصاص يابد. توجه به استارت‌آپ‌ها و خلق محصول بيمه‌اي جديد با پردازش داده‌ها ضرابيه در ادامه بحث‌هاي خود در پنل جمع‌بندي توصيه‌هاي سياستي به ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت اشاره كرد و گفت حضور آن‌ها در صنعت بيمه مغتنم است و بايد فضاي لازم براي فعاليت‌هاي آنان را به گونه‌اي ايجاد كرد كه مانع از كوچ آنها به صنايع ديگر شود. وي افزود: اكنون در دنيا طراحي محصول توسط عوامل فروش انجام مي‌شود و اين برون‌سپاري بسيار هوشمندانه و موثر است چون آنها دائما خود را به روز مي‌كنند و از زواياي مختلف به ابعاد مورد علاقه خود در صنعت توجه دارند. ضرابيه كاوش در داده‌ها و اطلاعات شركت‌ها را موجب خلق محصول بيمه‌اي جديد دانست و گفت: اكنون اطلاعات انباشته در شركت‌هاي بيمه و پردازش لايه‌هاي اطلاعات موجود با استفاده از روش‌هاي علمي آنچنان حايز اهميت است كه از اين داده‌ها مي‌توان با ويژگي‌هايي كه استارت‌آپ‌ها دارند به طور مرتب محصول جديد توليد كرد. وي افزود: هماهنگ شدن با نيازهاي جديد به قابليت‌هايي نظير سرعت و شناخت، همراه است و صنعت بيمه به اين چابكي نياز دارد.