چهارشنبه, 02 اسفند,1402 ۰۹:۳۸ 7
چچ

آرامش بيمه عمر و زندگي رقيبي در بين ابزارهاي مالي كشور ندارد

مديرعامل شركت بيمه سامان، با تاكيد براهميت بيمه عمر و زندگي در رفاه اجتماعي دركشور، ازمحصول بيمه زندگي به عنوان عاملي مهم در مديريت بحران هاي مالي يك خانواده ياد كرد و گفت كه افزايش ضريب نفوذ اين محصول منجر به رشد رفاه در جامعه شده و زماني كه شركت هاي بيم

به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان ،احمدرضا ضرابيه در رويداد ملي بايدها و نبايدها در بيمه هاي زندگي، با تاكيد براينكه صنعت بيمه با روش هاي مختلف ريسك اشخاص و بيمه گذاران را ارزيابي مي كند، گفت: نهاد ناظر صنعت بيمه بر مباني يكي از اصلي ترين رشته هاي بيمه اي يعني بيمه زندگي تسلط دارد و درعين حال از توسعه امر بيمه در كشور و رشد شركت هاي بيمه اي حمايت مي كند. مديرعامل شركت بيمه سامان، بيان كرد: بيمه نامه هاي عمر و تشكيل سرمايه يكي از محصولاتي است كه شركت هاي بيمه اي به مردم عرضه مي كنند و براي فروش آن حتما بايد از بيمه مركزي مجوز داشته باشند. ضرابيه، افزود: شركت هاي بيمه اي پس از دريافت حق بيمه از مشتري، بخشي از آن را براي پوشش هاي بيمه اي نگه داشته و بخشي از اين حق بيمه ها را هم براي سرمايه گذاري استفاده مي كنند چرا كه شركت هاي بيمه به عنوان يك سرمايه گذار نهادي دسترسي هاي بيشتر و متنوع تري نسبت به يك سرمايه گذار انفرادي دارند. وي، به انواع پوشش هاي بيمه زندگي همچون پوشش خطرفوت، فوت حادثي، پوشش ازكارافتادگي و امراض خاص، اشاره كرد و افزود: در تمام جوامع بشري به دليل سبك زندگي مدرن، بيماري هاي خاص روبه افرايش است. ضرابيه، ضمن اشاره به هزينه هاي سنگين امراض خاص كه ممكن است افراد از عهده هزينه درمان آن برنيايند، گفت: بيمه هاي زندگي فراتر از پوشش هاي بيمه درمان گروهي و خانواده عمل مي كنند. مديرعامل شركت بيمه سامان با بيان اينكه محصولات بيمه اي با عناوين مختلفي در جامعه ارائه مي شوند، اظهارداشت: محصول بيمه عمر و تشكيل سرمايه براساس آيين نامه شماره 68 مصوب شورايعالي بيمه يك مدل محاسباتي دارد و شركت هاي بيمه اي پوشش هاي بازاريابي مختلف را روي اين محاسبات رياضي و آماري پياده كرده و محصول خود را در قالب بيمه عمر و تشكيل سرمايه، بيمه عمر و سرمايه گذاري، اندوخته بازنشستگي و بيمه تحصيلات فرزندان ارائه مي دهند. ضرابيه، تصريح كرد:با پوشش هاي بيمه عمر و تشكيل سرمايه، يك بيمه گذار و مشتري مي تواند اطمينان حاصل كند كه وقتي قراردادي را با شركت بيمه امضا كرده و حق بيمه خود را پرداخت مي كند منابعي براي آينده او پس انداز مي شود. وي، بااشاره به مقايسه غير فني بين محصول بيمه عمر و تشكيل سرمايه با ساير محصولات مالي موجود در كشور، توضيح داد: افراد با نيت پس اندازي به عنوان مثال براي خريد دارايي و آينده فرزندان خود مبالغي را در يك بانك سرمايه گذاري كرده و پس از آن سود بانكي به آنها تعلق مي گيرد اما اين سرمايه گذاري در بانك، اوراق مشاركت ، صندوق سرمايه گذاري و بازار بورس به تدريج انجام مي شود، درحاليكه مشتريان محصول بيمه عمر و تشكيل سرمايه با عقد قرارداد در همان روز اول مي توانند اطمينان حاصل كنندكه اگر امراض خاصي براي آنها پيش آيد مبالغي را از شركت بيمه دريافت مي كنند و اين تفاوت مهم محصول بيمه با ساير محصولات سرمايه گذاري است. مديرعامل شركت بيمه سامان، عنوان كرد:محصول بيمه زندگي ضمن تامين مالي، آرامشي رابراي مشتريان تامين مي كندكه هيچكدام از ابزارهاي مالي در كشور آن را ندارند. وي، درخصوص سرمايه گذاري در شركت هاي بيمه اي، گفت: شركت هاي بيمه كميته هايي براي سرمايه گذاري دارند و متخصصين سرمايه گذاري را هم استخدام مي كنند و با بررسي حوزه هاي مختلف سرمايه گذاري در كشور، منابع خود را سرمايه گذاري مي كنند. ضرابيه، اظهار داشت: بيمه مركزي سيستم هاي نظارتي خود را ايجاد كرده و در روش هاي جديد گزارش دهي صورت هاي مالي، به شركت هاي بيمه اي تكليف كرده تا دارايي هاي خود را از محل بيمه هاي عمر شفاف كنند و اين بازدهي اصلي سرمايه گذاري ها مجددا در اختيار بيمه گذار قرار مي گيرد. وي، مديريت دارايي و بدهي را يكي از اصلي ترين تكاليف و وظايف يك شركت بيمه اي دانست و بيان كرد: درتمام صنايع مالي تنها صنعت بيمه است كه براي توزيع خدمات و جمع كردن منابع مالي آن، آيين نامه هاي مشخصي دارد و اين موضوع شروع و پايه اساسي محصولات جديد يونيت لينك در بيمه هاي زندگي است. مديرعامل شركت بيمه سامان، با پيچيده خواندن محصول بيمه عمر و تشكيل سرمايه، گفت: براي فروش اين محصول به عموم جامعه كه هيچ شناحتي نسبت به آن وجود ندارد نمايندگان و كارگزاران وظايف مهمي را برعهده دارند.