چهارشنبه, 05 مرداد,1401 ۰۹:۳۸ 4
چچ

بيمه سامان اولين عرضه كننده بيمه بدنه پيمايشي در ايران

مدير بيمه‌هاي اتومبيل شركت بيمه سامان بازديد آنلاين خودرو و ارائه بيمه بدنه كيلومتري را از جمله اقدامات شركت متبوع خود براي رفع نياز روز بيمه گذاران برشمرد و اظهارداشت: درحال حاضر بيمه بدنه كيلومتري در بسته هاي 5، 8 و 10 ماهه در اختيار مشتريان قرار مي‌گير

"محمد اباذريان"، گفت: بيمه سامان در بخش بازديد آنلاين خودرو يكي از شركت هاي پيشگام صنعت بيمه است و اولين شركت بيمه اي است كه آن را اجرا كرد. وي، افزود: نمايندگان شركت هاي بيمه اي يكي از دلايل تمايل پايين براي صدور بيمه بدنه را به صرفه نبودن طي مسافت براي انجام بازديد و يا استخدام بازارياب عنوان مي كنند و اين مساله ريشه به وجود آمدن بازديد آنلاين خودرو بود. مدير بيمه‌هاي اتومبيل شركت بيمه سامان، با بيان اينكه هدف از بازديد آنلاين خودرو كمك به شبكه فروش شركت بيمه سامان است، گفت: بازديد آنلاين خودرو علاوه بر تسهيل كار نمايندگان باعث افزايش سرعت كار و عدم محدوديت زماني براي بيمه گذاران مي شود. اباذريان، بيان كرد كه تقلب در بيمه هاي اتومبيل در بخش جاني بيشتر از بيمه درمان است ضمن آنكه در بخش بيمه شخص ثالث و بدنه تقلبات متفاوتي وجود دارد اما ابزار بازديد آنلاين خودرو جلوي بعضي از اين تقلبات را هم مي گيرد. وي، عنوان كرد: در حال حاضر رشته بيمه اتومبيل جايگاه سوم را در سبد پرتفوي شركت بيمه سامان دارد اما به دنبال آن هستيم كه رشد فروش در اين رشته بيمه اي را داشته باشيم و سهم شركت از بازار بيمه اتومبيل را به بيش از يك درصد برسانيم. مدير بيمه‌هاي اتومبيل شركت بيمه سامان، معتقداست كه رشد ابزاري شركت هاي بيمه اي برابر با رشد تراكم خودرويي و يا انتظارات مردم نبوده است كه بخشي از آن به كمبود نيروي انساني برمي گردد. اباذريان، باتاكيد براينكه جامعه به محصولات جديد در حوزه بيمه اتومبيل نياز دارد، بيان كرد: بيمه بدنه كيلومتري بيمه سامان براساس همين نياز بيمه گذاران به وجود آمد چراكه بعضي از بيمه گذاران يك خودرو را براي مدت محدودي درسال استفاده مي كنند. مدير بيمه‌هاي اتومبيل شركت بيمه سامان، اظهارداشت: پس از بررسي هاي متفاوت از كشورهاي مختلف، ايده بيمه كيلومتري را استخراج شد و بعد از بومي سازي در بسته هاي 5، 8 و 10 ماهه در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد تا نياز اين بخش از بيمه گذاران تامين شود. اباذريان، ادامه داد: البته در بخش بيمه هاي شخص ثالث نمي توان محصول خاصي را طراحي كرد زيرا اين بيمه نامه بحث حمايت اجتماعي دارد اما شايد بتوان يك بيمه نامه جامع يعني تركيبي از هردو را ايجاد و نوآوري كرد. كاهش هزينه در بيمه بدنه كيلومتري سامان وي، با بيان اينكه شركت بيمه سامان مجوز بيمه بدنه كيلومتري را در سال 96 از بيمه مركزي گرفت، گفت: دراين بين چند نكته مطر ح است اول اينكه اين بيمه نامه نياز به دستگاه هايي دارد و بيمه سامان خود آن را هزينه مي كند در حالي كه در نمونه هاي خارجي هزينه اين دستگاه ها با بيمه گذار است. اباذريان ادامه داد: درحال حاضر بيمه سامان علاوه بر پرداخت هزينه دستگاه فوق، هزينه بيمه نامه را هم كاهش داده است بنابراين بايد تعداد صدور اين بيمه نامه بالا برود تا هزينه جبران شود، ازسوي ديگر بيمه بدنه كيلومتري نياز به نرم افزارهايي دارد و بيمه سامان تمايل دارد نرم افزار خود را در اين زمينه عرضه نمايد. مدير بيمه‌هاي اتومبيل شركت بيمه سامان، اذعان داشت كه شركت متبوع وي تا قبل از آذرماه سال گذشته هيچگونه تبليغاتي براي بيمه بدنه كيلومتري نداشته است و پس از شروع تبليغات رشد فروش چندين برابري را تجربه نموده است. به گفته اباذريان بيمه بدنه كيلومتري شركت بيمه سامان در حدود 40 درصد ارزانتر از بيمه بدنه حالت عادي است البته دسته بندي سرمايه اي هم در اين خصوص مطرح است. وي، بيمه نامه بدنه كيلومتري را جزو محصولات كليدي شركت بيمه سامان برشمرد و گفت: در شركت بيمه سامان براي از خوب به عالي رسيدن تلاش مي شود و درآينده در بخش خدمات در خسارت تغييرات خيلي خوبي خواهيم داشت كه نتيجه آن در شهريور 1402 ديده خواهد شد. اباذريان، معتقد است كه هرچند شركت هاي بيمه اي از نداشتن صرفه اقتصادي در بيمه شخص ثالث گلايه دارند اما حضور شركت بيمه تخصصي در بخش اتومبيل منطقي است و چه بسا كشش آن بيشتر از بيمه عمر هم باشد. وي، توضيح داد: وقتي شركت بيمه اي به صورت تخصصي در حوزه اي فعاليت كند مي تواند با جذب نيروي انساني و ارايه خدمات متفاوت براي خود سوددهي بوجود بياورد.