یکشنبه, 28 آذر,1400 ۰۹:۳۸ 4
چچ

مديرعامل بيمه سامان: تحول ديجيتال، مسيري براي توسعه صنعت بيمه در داخل و خارج از كشور است

مديرعامل شركت بيمه سامان با تاكيد بر اين كه «تحول ديجيتال» فقط استفاده از فناوري و صدور آنلاين بيمه نامه نيست، گفت: تحول ديجيتال مسيري براي توسعه صنعت بيمه در داخل و خارج از كشور است.

به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، احمد رضا ضرابيه در پنل «تحول ديجيتال و شبكه فروش، فرصت ها و چالش ها» كه در بيست و هشتمين همايش بيمه و توسعه برگزار شد با بيان اين كه در شرايط تورمي كنوني، شركت ها بايد به دنبال راهكارهاي موثر براي حفظ ارزش دارايي خود باشند، اظهار كرد: داشتن درآمد ارزي، بهترين راه حفظ دارايي است و « تحول ديجيتال» راهكاري براي نفوذ به بازار بين المللي و در نتيجه كسب درآمد ارزي است. او با اشاره به اين كه صنعت بيمه دنيا در حوزه تطبيق با تحول ديجيتال از ساير صنايع عقب تر است، تاكيد كرد كه بيمه گران ايراني مي توانند از اين فرصت استفاده كرده و دست كم براي رونق بازار بيمه در عراق، تركيه ، ارمنستان و كشورهاي اورآسيا، بكوشند تا از آن محل، خودشان نيز منتفع شوند. ضرابيه داشتن اعتماد به نفس را مهمترين الزام حضور در بازارهاي بين المللي خواند و با بيان اين كه صنعت بيمه كشورمان از نظر دانش و سرمايه انساني، به مراتب وضعيت بهتري نسبت به بسياري از كشورها به ويژه كشورهاي منطقه دارد، گفت: بدون شك بيمه گران ايراني مي توانند صادرات خدمات بيمه اي داشته باشند و از اين محل شرايط مطلوبي براي خود ايجاد كنند. وي تحول ديجيتال را در ارتباط مستقيم با عوامل فروش صنعت بيمه خواند و با تاكيد بر اين كه نمي توان به بهانه تحول ديجيتال، شبكه فروش كنوني را از ميان برداشت، خاطرنشان كرد: جايگاه شبكه فروش، امن است و بايد با قدرت حفظ شود. او همچنين به ظهور بازيگران جديد در عرصه صنعت بيمه در قالب اينشورتك ها اشاره كرد و با بيان اين كه هزينه تبليغات آنها از محلي خارج از صنعت بيمه تامين مي شود، گفت: اين تجربه نشان مي دهد همه تحولات ساختاري در صنعت نياز به سرمايه گذاري داخلي ندارد و مي توان از ظرفيت هاي بيروني نيز به اين منظور بهره گرفت. مديرعامل شركت بيمه سامان افزود: ارزيابي هاي ما نشان مي دهد كه تنها 15 درصد تحول ديجيتال در گروي فناوري و استفاده از تكنولوژي است، اما 85 درصد آن در گروي فرايند انجام كار، فرهنگ سازماني و سرمايه انساني است.