یکشنبه, 26 بهمن,1399 ۰۹:۳۸ 8
چچ

دكتر فرهاد دژپسند، وزير امور اقتصادي و دارايي طي پيامي با تبريك روز جهاني گمرك به كاركنان گمرك جمهوري اسلامي، بر تحقق كامل گمرك هوشمند تأكيد كرد.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي ايران (شادا)، در متن پيام وزير اقتصاد مي خوانيم: سال 1399 در حالي رو به اتمام است كه عليرغم فشارهاي ناشي از تحريم هاي آمريكا، دولت دوازدهم در مسير اجراي برنامه ها و سياست هاي كلي اقتصاد كشور ازجمله اقتصاد مقاومتي با نص

در حوزه وزارت امور اقتصادي و دارايي، برنامه اقتصاد هوشمند گام به گام در حال اجراست و در سازمان هاي تابعه اين وزارت از جمله گمرك نيز بحث هوشمندسازي با عنوان گمرك هوشمند، منشاء تغييرات و تحولات زيادي در جهت روانسازي، شفافيت و بروزرساني اقدامات و رويه هاي گمركي شده است. كاهش چشمگير زمان و هزينه ترخيص كالا با استفاده از روش ها و تجهيزات هوشمند و الكترونيكي كه بدون ترديد جز با تلاش مستمر و بي وقفه مديران و كاركنان زحمتكش گمرك ميسر نبود، تأثير بسزايي در تسهيل و توسعه تجارت داشته و به عنوان نمونه، رتبه كشورمان را در ارزيابي سازمانهاي بين المللي ذيربط ازجمله بانك جهاني در شاخص هاي تجارت برون مرزي (لجستيك گمركي) بهبود بخشيده و در بعد داخلي نيز سبب افزايش سرعت و سهولت ترخيص كالاهاي وارداتي و صادراتي، به خصوص كالاهاي اساسي و اقلام واسطه اي توليد شده است. لذا بر تحقق كامل گمرك هوشمند تأكيد مي نمايم. مرزباني اقتصادي از طريق كنترل و نظارت بر ورود و خروج كالا در مبادي گمركي، صيانت از سلامت و بهداشت جامعه با رعايت مقررات بهداشتي و ضوابط قرنطينه اي، نقش و جايگاه گمرك را به ويژه طي يك سال گذشته و در شرايط شيوع ويروس كوويد-19 و خطرات ناشي از آن از هر زمان ديگر ملموس تر و حساس تر ساخته است و به همين جهت انتظار مي رود، همكارانم در گمرك همچنان با روحيه قوي و انگيزه بالا، بر تلاش و فعاليت خود در جهت خدمات رساني به فعالان اقتصادي و هموطنان گرامي بيفزايند. اينجانب، ضمن قدرداني از زحمات و خدمات همه همكاران ارجمندم در گمرك جمهوري اسلامي ايران و تبريك روز جهاني گمرك به اين عزيزان و خانواده هاي محترم آنان، سلامتي، شادكامي و موفقيت ايشان را از خداوند بزرگ خواهانم.