یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 1
چچ

تشريح برنامه تحول بيمه سامان در حضور خبرنگاران

تشريح برنامه تحول بيمه سامان در حضور خبرنگاران

تاريخ انتشار :۱۳۹۸/۰۴/۳۰ مديرعامل شركت بيمه سامان ضمن تاكيد بر پياده سازي برنامه تحول ديجيتال و آينده صنعت بيمه بر مبناي حركت حول محور اين استراتژي گفت: برنامه ريزي بيمه سامان براي سالهاي ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۶ بر مبناي تحولات اينشورتك ها و تحولات ديجيتال خواهد بود از اين رو هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتي چهارم، تغيير مدل كسب و كار و حركت به سمت ديجيتالي شدن قرار داده ايم. به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، احمد رضا ضرابيه ۲۹ تير ماه در نشستي خبري ضمن تشريح عملكرد سال گذشته و برنامه هاي پيش روي شركت، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. مديرعامل بيمه سامان با بيان اين كه در جريان افت و خيزهاي اقتصادي، شركت هاي مالي نيازمند برنامه ريزي هاي دقيق و با ديد بلند مدت هستند، گفت: تحولات اقتصادي بنگاه هاي اقتصادي را ملزم به بازنگري در برنامه هاي كوتاه مدت و ميان مدت خود كرده است و بيمه سامان نيز به عنوان شركتي برنامه محور از بدو فعاليت خود با نگاه بلند مدت اقدام به تهيه برنامه هاي راهبردي سه ساله و پنج ساله كرده و در همين راستا، برنامه جامع راهبردي گروه بيمه سامان براي دوره ۱۳۹۶-۱۴۰۰ با دقتي متفاوت بازنگري شد. او ادامه داد: بيمه سامان برنامه دارد تا در افق ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ درصد سهم از كل بازار كشور كسب كند و نيز كسب ۱۵ درصد از بازار بيمه هاي زندگي را در پايان همان سال هدف گيري كرده است. وي با اشاره به اين كه در الگوريتم زمانبندي در سال هاي ۱۴۰۱تا ۱۴۰۵ بيمه سامان در فاز رشد تحول ديجيتال خواهد بود، اظهار كرد: تحولي كه بيمه سامان در برنامه منتج به ۱۴۰۰ خود در حال پياده سازي آن است و از سال ۱۴۰۱ به بعد مورد بهره برداري قرار گيرد، آينده كسب و كار مديريت ريسك، صنعت بيمه و ارائه خدمات به مردم را تغيير خواهد داد. وي با بيان اينكه برنامه راهبردي اين شركت بر ارائه خدمات به خانواده ها تمركز دارد، گفت: بيمه هاي زندگي، اتومبيل، درمان خانواده، منازل مسكوني و تلفن همراه در واقع خدماتي هستند كه غايت مطلوب آنها كاهش ريسك خانواده هاي ايراني است. مديرعامل بيمه سامان با بيان اينكه روشهاي سنتي بازاريابي صرفاً بر فروش بيمه نامه تمركز داشت، اذعان مي كند كه اين شركت منطبق با روش هاي جديد همواره براي ايجاد ارزش واقعي براي مشتريان خود اقدام مي كند. ضرابيه تمركز بر كيفيت ارائه خدمات به ذينفعان را اصلي ترين راهبردهاي سال جاري و آينده عنوان و اضافه كرد كه شركت در اين دو سال با ارزيابي صحيح ريسك و ارائه نرخ هاي فني بر افزايش كيفيت خدمات متمركز خواهد بود. ضرابيه با اشاره به اينكه اين شركت در سال ۹۷ بيش از يك ميليون و ۴۸۰ هزار بيمه نامه صادر كرده كه سهم بيمه هاي زندگي در پرتفوي شركت ۳۴ درصد بوده است، افزود: شركت در سال گذشته با تشكيل بيش از يك ميليون و ۲۸۰ هزار پرونده خسارت، مبلغ چهار هزار و ۵۸۷ ميليارد ريال خسارت به مردم پرداخت كرد. وي همچنين با اعلام اين كه انقلاب صنعتي چهارم با ظهور فناوري هاي نوين در تمدن بشري و به عبارتي «تحول ديجيتال» در حال وقوع است، گفت: صنعت بيمه كشور نيز در حال تغيير است و اگر اكوسيستم لازم براي پرورش استعدادها، بارورسازي فرصت ها و تكميل زنجيره ارزش مهيا باشد، شاهد جهش ضريب نفوذ بيمه در كشور به ۷ درصد خواهيم بود. ضرابيه افزود: شركت بيمه سامان نيز در اين حوزه رويكرد استراتژيك خود را مشخص و برنامه ريزي كرده كه در مدل كسب و كار و فرآيندهاي كاري، تغييراتي ايجاد كند . به گفته وي طبق اين هدف استراتژيك در پايان سال ۱۴۰۰ بخش عمده مدل كسب و كار بيمه سامان مبتني بر فناوري بوده و به صورت الكترونيكي اجرا خواهد شد. او ادامه داد: ما در بيمه سامان برنامه ريزي كرده ايم تا بتوانيم مبتني با اين تحولات نه تنها مدل كسب و كار بيمه سامان را تغيير دهيم، بلكه در پايه گذاري اكوسيستم بيمه ديجيتال در كشور نيز نقش آفريني كنيم. وي با تاكيد بر اين كه يك شركت مي تواند از فناوري براي توانمندسازي و حمايت از نمايندگان و كارگزاران بيمه بهره بگيرد، گفت: رشد شركتهاي بيمه و صنعت بيمه وابسته به رشد عوامل فروش است. مدير عامل بيمه سامان همچنين پياده سازيInsurance as a Service به معناي «ارائه محصول بيمه اي در لحظه مورد نياز مشتري» را يكي از نيازهاي امروز بيمه گذاران دانست و خاطرنشان كرد: گروه مالي سامان مركز نوآفريني سرآمد (پلنت) را در همين راستا ايجاد كرد تا بتواند با ايجاد يك اكوسيستم، عوامل فروش، كارشناسان، نخبگان و هر فرد و مجموعه صاحب ايده را به سمت خلق ارزش هدايت كند. وي در پاسخ به پرسشي درباره احتمال ورود گروه مالي سامان به تاسيس يك شركت اتكايي نيز گفت: شكي نيست كه ظرفيت اتكايي كشور بايد افزايش يابد و بيمه سامان نيز معتقد است اين بازار بايد رونق بگيرد، بنابراين متناسب با اين هدف اقداماتي صورت گرفته است، اما جزئيات بيشتر آن پس از طي مراحل مقدماتي اعلام مي شود. ضرابيه همچنين در پاسخ به سوالي درباره ميزان مطالبات اين شركت از گروه خودروسازي سايپا، گفت: بيمه سامان در حوزه بيمه شخص ثالث خودروهاي صفر كيلومتر قراردادي با شركت سايپا نداشته و از اين بابت هم طلبي از اين شركت ندارد. ضرابيه درباره آخرين وضعيت همكاري هاي استارت آپ ها با «پلنت» نيز گفت: اين كارخانه نوآوري هم اكنون با ۱۲ استارت آپ همكاري دارد، اما ظرفيت افزايش آنها به ۱۰۰ واحد وجود دارد، به طوري كه مي توان به همه آنها امكانات مشاوره اي و خدماتي ارائه كرد. مهدي فلاح، معاون فني بيمه سامان نيز كه در اين نشست حضور داشت در پاسخ به سوالي درباره علت افزايش سهم بيمه هاي درمان در پرتفوي اين شركت گفت: خوشبختانه بيمه هاي درمان تكميلي به ويژه محصول كم نظير بيمه درمان خانواده بيمه سامان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و از اين رو بيمه هاي درمان سهم خوبي در سبد شركت دارد، اما همه چيز در اين بخش كنترل شده است. وي افزود: نسبت خسارت بيمه درمان در شركت كمتر از ۹۰ درصد است و اين رقم كمتر از متوسط نسبت خسارت صنعت بيمه در اين رشته است و اين نسبت معقول ناشي از عملكرد درست متوليان اين رشته در بيمه سامان است. حجت جاهد معاون توسعه كسب و كار بيمه سامان نيز در اين نشست با بيان اين كه اپليكيشن ها و سامانه هاي متعدد حوزه بيمه نياز به يكپارچه سازي دارند، گفت: شركت بيمه سامان در اين حوزه اقداماتي را آغاز كرده است، چرا كه ذينفع صنعت بيمه نمي تواند با چندين سامانه متعدد در ارتباط باشد. وي افزود: ارزياب خسارت، بيمه گذار، بيمه گر، بيمه شده و بيمه مركزي، با انواع سامانه ها در ارتباط اند، در حالي كه مي توان در يك فرايند ميان مدت همه اين سامانه ها را تجميع و امكان ارتباط آنلاين آنها با يكديگر را برقرار كرد.