یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 3
چچ

راهكار هاي نوين براي توسعه بيمه هاي عمر

راهكار هاي نوين براي توسعه بيمه هاي عمر

تاريخ انتشار :1397/10/09 مديرعامل شركت بيمه سامان با اشاره به لزوم توسعه بيمه هاي زندگي در كشور، به دلايل عدم رشد اين رشته به ميزان مورد انتظار اشاره و خاطرنشان كرد: بايـد محصـولات جديـد بيمه هـاي زندگـي توسـط بخش هـاي فنـي توليـد شـود كـه قابليـت فروش توسـط شـبكه بازاريابـي و اسـتفاده بـراي مشـتريان داشته باشد. به گزارش روابط عمومي بيمه سامان، احمد رضا ضرابيه با بيان اين كه دانايـي در بخـش عرضـه و تقاضـا بايد افزايش يابد، افزود: اين موضوع مستلزم آموزش پايدارحرفه اي منطبق بر سـرفصل هاي اسـتاندارد است. به گفته او، توليـد محصـولات بيمـه زندگـي چابـك، منطبـق بـر ريسـك هاي موجود و قابل رقابت با سـاير محصولات جانشـين، الزامي است. عضو انجمن حرفه اي صنعت بيمه افزود: در چنين شرايطي، معمولا افراد به جاي افزايش كيفيت زندگي، به دنبال تثبيت قدرت خريدشـان هستند، پـس مي توان ارائه محصـولات جديـد بيمه اي متناسـب با شناسـايي نيازهاي مشـتري و افزايش دانايي در بخش عرضـه و تقاضـا را از راهبردهاي مهم اين حوزه دانست. ضرابيه به لزوم جداسازي واحد پالايش و توليد آمار از بخش آي سي تي و فاواي شركت هاي بيمه اشاره و تاكيد كرد: بهتر است مباحث مربوط به آموزش جدا از مسائل پژوهشي قرار گيرند. چرا كه ممكن است بر اثر تقابل اين دو موضوع، به هر يك از آنها چنان كه بايد و شايد پرداخته نشود. ما نبايد اجازه بدهيم اين تجربه در صنعت بيمه هم رخ بدهد. به گفته وي، بايد با پالايش و توليـد آمـار دقيق در مـورد بيمه هـاي زندگي و به كارگيري افـراد فعـال در زمينـة محاسـبه ريسـك، بيمه نامه هـاي جديـد زندگي با نرخ هـاي رقابتـي توليد و به بازار عرضه شود. ضرابيه همچنين بر لزوم اصلاح آيين نامه هاي 54 ،57 و 60 و پررنگ شدن بخش بيمه هاي زندگـي در آنها تاكيد كرد و گفت: ورود استارت آپ ها به صنعت بيمه، اتفاق مباركي است، ولي اگر ما به درستي پذيراي آنها نباشيم، ممكن است از صنعت ما به صنعت ديگري كوچ كنند.