دوشنبه, 17 آبان,1400 ۰۹:۳۸ 1265
چچ

تأكيد بر ظرفيت‌هاي رسانه ملي براي گره‌گشايي از مشكلات مردم

وزير امور اقتصادي و دارايي در ديدار با رئيس رسانه ملي بر ظرفيت‌هاي رسانه ملي براي گره‌گشايي از مشكلات مردم تأكيد كرد.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي ايران(شادا) به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، سيد احسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي در اين نشست كه با حضور معاونان وزير و معاونان رسانه ملي و تعدادي از مديران كل وزارت امور اقتصادي و دارايي در ساختمان شيشه‌اي برگزار شد، با تأكيد بر اينكه در حوزه مسائل اقتصادي ظرفيت گره‌گشايي در حوزه‌هاي برنامه‌سازي خصوصاً زماني كه به سمت توليد داستان‌هاي نمايشي اجتماعي مي‌رود، وجود دارد كه مغفول مانده است، گفت: در زمينه پيام‌هاي اقتصادي هزار حرف نگفته وجود دارد. وي با بيان چند نكته كه بايد در تعامل ميان رسانه و وزارت امور اقتصاد و دارايي به آن توجه شود، گفت: نكته اول اينكه نياز امروز و خواست مقام معظم رهبري از دولت اين است كه دولت با مردم سخن بگويد و ما بايد سازوكاري براي اين امر تعريف و طراحي كنيم؛ نكته دوم مسئله صبر اجتماعي و بالا بردن آستانه تحمل مردم مبتني بر تحليل است و ما بايد با ارائه تحليل دقيق به مردم واقعيت‌ها و فرآيند اصلاح كارها را تبيين كنيم؛ نكته سوم بالا بردن سواد اقتصادي گروه‌هاي مختلف اجتماعي است. وي سپس از لزوم تشكيل كارگروه روزانه براي رويدادهاي اقتصادي ميان اين وزارتخانه و رسانه ملي سخن گفت و افزود: جامعه تشنه اطلاعات ارزشمندي است كه در زمينه مسائل اقتصادي تغيير رفتار بدهد. رئيس سازمان صداوسيما در ديدار با وزير امور اقتصادي و دارايي: رسانه ملي مملو از ظرفيت‌هاي متنوع براي حل مشكلات مردم است رئيس رسانه ملي نيز در ديدار با وزير امور اقتصادي و دارايي بر نقش سازمان صداوسيما و ظرفيت‌هاي متنوع آن براي حل مشكلات مردم و ارائه راهكارهاي مناسب اقتصادي تأكيد كرد. دكتر پيمان جبلي با بيان رويكرد‌هاي صداوسيما به مسائل اقتصادي جامعه گفت: در رسانه ملي مجموعه‌اي از راه‌حل‌ها و اميدواري‌ها براي حل مسائل كشور ديده مي‌شود و رويكرد رسانه اين نيست كه ديدگاه‌هاي خود را درزمينه مسائل اقتصادي اولويت دهد. جبلي با اشاره عملكرد رسانه ملي در مديريت بحراني كه اخيراً در زمينه بنزين ايجاد شد، گفت: عملكرد رسانه ملي در مديريت اين بحران نشان داد كه از چه ظرفيت عظيمي‌بهره‌مند است. وي افزود: اين هماهنگي، هم‌افزايي، قرارگاهي عمل كردن، تشخيص درست و عملكرد به‌موقع مي‌تواند بسياري از مسائل كشور را در حوزه‌هاي مختلف اعم از امنيتي، اقتصادي و ... حل كند. رئيس رسانه ملي با تأكيد بر اينكه سازمان صداوسيما يك صنف نيست، بلكه آميخته‌اي از همه بيم‌ها و اميدهاي همه بخش‌ها و دستگاه‌هاي كشور است، گفت: اگر سازمان صداوسيما در همكاري، تعامل و هم‌افزايي با همه دستگاه‌هاي كشور بر اساس نقشه راهي معين و مشخص وارد شود، اميد به حل مسائل كشور در حوزه‌هاي مختلف وجود دارد؛ به شرطي كه مسئله‌شناسي دقيق رخ دهد، مأموريت‌ها مشخص شود و نقش و مسئوليت‌ها به‌درستي توزيع شوند. جبلي با اشاره به بخش‌هاي مختلف توليد محتوا در سازمان گفت: ظرفيت رسانه ملي در حوزه پيام، از حوزه سرگرمي‌كه لايه‌هاي پنهان پيام را با اثر درازمدت و ماندگار در رفتار مخاطب ارائه مي‌دهد تا حوزه خبر و اطلاع‌رساني كه مي‌تواند در لحظه و با كنش‌هاي آني اقدام كند و همچنين حوزه‌هايي نظير شبكه‌هاي استاني و برون‌مرزي، گستردگي دارد و مملو از ظرفيت‌هاي متنوع براي حل مشكلات و يافتن راهكار است. رئيس سازمان صداوسيما با اشاره به نقش حاكميتي رسانه ملي گفت: رسانه ملي درعين‌حال نقش حاكميتي دارد؛ به معناي آنكه نه رسانه‌اي دولتي و نه رسانه‌اي خصوصي است. وي با اشاره به تعبير رئيس‌جمهور از جايگاه رسانه گفت: بنا به اين تعبير دقيق، رسانه ملي يعني رساندن صداي مردم و مطالبات جامعه به گوش مسئولان و پيگيري از مسئولان براي اطلاع‌رساني از خدماتشان به مردم كه نتيجه آن، ايجاد هم‌افزايي و هماهنگي و نوعي تقويت چسبندگي بين حاكميت و دولت است. جبلي با بيان اينكه اكنون در حوزه اقتصاد دو امتياز بزرگ وجود دارد، گفت: اينكه دكتر خاندوزي در رأس شوراي سياست‌گذاري اقتصاد رسانه و بلكه در جايگاه تصميم‌گيري به‌عنوان رئيس اين شورا بوده‌اند و كاملاً با وظايف رسانه آشنايي دارند، امتياز بزرگي است. وي افزود: از سوي ديگر عليرضا خدابخشي، معاون سياسي رسانه ملي به‌عنوان كارشناسي اختصاصي در حوزه اقتصاد در رأس حوزه اطلاع‌رساني سازمان صداوسيما است كه هم تخصص اقتصادي دارد و هم با ديدگاه منطقي و صنعت‌محور به اين حوزه بر اساس سند و قوانين بالادستي پيگيري‌ها را در قالبي مشخص پيش خواهد برد. رئيس رسانه ملي با ابراز اميدواري به اينكه يا تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي ميان رسانه ملي و اين وزارتخانه نقطه تلاقي مشترك بين صداوسيما و حوزه اقتصاد كشور ايجاد شود، گفت: در برخي مواقع لازم است به‌صورت روزانه و لحظه‌اي براي هماهنگي و اقدام با اين وزارتخانه در تماس باشيم و در برخي حوزه‌ها نياز است در بازه زماني طولاني‌تر به اين مهم برسيم. وي با اشاره به انتصاب وزير امور اقتصادي و دارايي به‌عنوان سخنگوي اقتصادي دولت گفت: وزير محترم علاوه بر وزارتخانه در حوزه‌هاي ديگر اقتصادي كشور نيز به‌عنوان حلقه اتصال بسيار خوبي براي رسانه‌اند. جبلي با بيان اهميت حضور نماينده‌اي از صداوسيما در بخش‌هاي اقتصادي دولت گفت: صداوسيما بر اساس قانون در برخي كميسيون‌ها و شوراهاي فرعي بايد نماينده داشته باشد؛ اما در جاهايي كه براي آماده‌سازي افكار عمومي نماينده‌اي از رسانه ملي حضور ندارد، پوشش رويدادهاي آن به‌طور لحظه‌اي، ميان‌مدت و درازمدت سخت مي‌شود، اين الزام را شاهد نبوده‌ايم، اما نياز است كه بايد بر آن تأكيد شود. وي افزود: در اين زمينه مي‌توان در قالب توافق بين رسانه و حوزه اقتصاد كشور اقدام كرد. مثلاً در شورايعالي بورس نماينده‌اي از سازمان به‌طور دائم حضور داشته باشد و در جريان تصميم‌ها قرار بگيرد و اختياراتي براي اينكه در لحظه اقدام كند و هماهنگي لازم را به وجود آورد، داشته باشد. رئيس رسانه ملي با اشاره به مغفول ماندن ظرفيت شبكه‌هاي برون‌مرزي رسانه ملي براي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي در آن سوي مرزها گفت: بايد به شكل عملياتي با نگاه نتيجه‌محور و مأموريت‌محور در اين زمينه اقدام شود. وي در پايان تأكيد كرد: فايده توفيق رسانه ملي در فعاليت‌هايش به دولت و همه دستگاه‌هاي كشور مي‌رسد؛ رسانه ملي با همه توانش به كمك دولت و دستگاه‌هاي كشور مي‌شتابد تا بخشي از دغدغه‌هاي مردم، كم و آرامش رواني بر جامعه حاكم شود. در اين نشست همچنين معاونان رسانه ملي و مديران كل وزارت امور اقتصادي و دارايي به ارائه ديدگاه‌هاي خود براي تعامل و هم‌افزايي دو دستگاه پرداختند.
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید