پنجشنبه, 16 آبان,1398 ۰۹:۳۸ 1024 طبقه بندی: بیمه باربری, بيمه باربري داخلي چچ بيمه باربري داخلي در بيمه هاي باربري داخلي، مبدأ و مقصد در داخل كشور ايران مي باشد. معرفی بیمه نامه های باربری داخلی را می توان به چند شکل صادر نمود: الف) بیمه نامه های عمومی : در این قرارداد شرایط اصلی بیمه و رئوس کلی حقوقی و تعهدات طرفین مانند خطرات تحت پوشش، شیوه حمل معین میشود و با یک سرمایه بیمهای معین ومشخص موافقت میگرددکه شامل حملهای متعددی می باشد و به همین دلیل، قرارداد تا زمانی که سرمایه توافق شده از طریق حمل های متعدد به پایان رسد دارای اعتبار می باشد. یکی از منافع این نوع قراردادها و بیمه نامه ها در این است که برای حملهای مختلف نیاز به مراجعه بیمه گذار و صدور بیمه نامه از طرف بیمه گر نبوده و باعث کاهش هزینه ها و جلوگیری از اتلاف وقت می شود . ب) بیمه نامه با پوشش باز : یکی از محدودیتهائی که در روش بیمه نامه با شرایط عمومی وجود داشت این بود که بیمه گذار در ابتدا صدور بیمهنامه صدرصد حق بیمه یا درصد بالائی از حق بیمه را پرداخت می نمود .لذا این مشکل سبب شد که روش بیمه نامه با پوشش باز ارائه شود. در بیمه نامه با پوشش باز با توافقی که بین ما و بیمه گذار انجام میشود هر یک هفته گواهی بیمه ازسوی بیمه سامان صادر میشود و حق بیمه متناسب با سرمایه های حمل شده از سوی بیمه گذار پرداخت می گردد. در واقع کلیه دفعات حمل کالا تحت پوشش قرار دارد و نیازی نیست که برای هر حمل پوشش جداگانهای درخواست گردد. در ضمن چون مدت قرارداد معمولاً یکسال است، مذاکره و توافق مجدد در مورد آن ضروری نمی باشد. ج ) بیمه نامه های ساده: بیمه نامه ای است که برای حمل کالای معینی صادر می شود و در آن مشخصات مورد بیمه طبق فرم پیشنهاد باربری در آن قید می گردد. لازمه صدور بیمه نامه های ساده حمل و نقل کالا این است که شما قبلاً از وضعیت مورد بیمه و چگونگی حمل آن اطلاع داشته و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید. مشخصات خطرات تحت پوشش موارد خارج از پوشش شرایط تشدید خطر و حق بیمه اضافی پرسش و پاسخ خطرات تحت پوشش بیمه های باربری داخلی خطرات تحت پوشش در بیمه های باربری داخلی به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم می شوند. الف ) خطرات اصلی : خطرات که معمولاً در بیمه های داخلی تحت پوشش بیمه ای در می آید، مثل خطر آتش سوزی، حادثه وسیله نقلیه که منظور از حادثه وسیله نقلیه، تصادف وسیله نقلیه، پرت شدن وسیله نقلیه و واژگون شدن وسیله نقلیه می باشد. حدود 70% خسارت های ایجاد شده در حوادث جاده معمولاً ناشی از این خطرات می باشد . ب) خطرات اضافی : در حمل و نقل خطرات دیگری نیز وجود دارد که محمولات را تهدید می نماید، مانند : 1) پرت شدن محموله از روی وسیله نقلیه 2) برخورد جسم خارجی با محموله بیمه شده و بالعکس 3) خسارات ناشی از بارگیری و تخلیه 4) سرقت کلی محموله موارد خارج از پوشش بیمه های باربری واردات - صادرات این بیمه به هیچ وجه شامل خطرات زیر نمی گردد: 1) تلف، آسیب یا هزینه ناشی از سوء عمل ارادی بیمه گذار 2) نشت و ریزش عادی، کسری عادی وزن یا حجم و یا فرسودگی و پوسیدگی عادی مورد بیمه 3) تلف ، آسیب یا هزینه ناشی از کافی نبودن یا نا مناسب بودن بسته بندی یا آماده سازی مورد بیمه برای حمل ((بسته بندی )) مندرج در این بند(4-3) شامل بارچینی در کانتینر و لیفت وان نیز می گردد، به شرط اینکه چنین عملی قبل از شروع بیمه کالا یا بوسیله بیمه گذار یا کارکنان وی انجام شده باشد. 4) تلف، آسیب یا هزینه ناشی از عیب ذاتی یا ماهیت مورد بیمه. 5) تلف، آسیب یا هزینه ای که علت اساسی آن تأخیر باشد، حتی اگر این تأخیر ناشی از خطرات بیمه شده باشد. 6) تلف، آسیب یا هزینه ناشی از ورشکستگی یا اعسار مالکان، مدیران، اجاره کنندگان یا گردانندگان کشتی یا قصور در انجام تعهدات مالی از طرف یکی از آنها . 7) آسیب عمدی یا تخریب عمدی کالای مورد بیمه یاقسمتی ازآن توأم باسوءنیت از طرف هرکس (فقط در کلوز A تحت پوشش می باشد). 8) تلف، آسیب یا هزینه ناشی از کاربرد هر نوع سلاح جنگی که با انرژی اتمی یا شکست و یا ترکیب هسته ای یا واکنش مشابه دیگر یا نیرو یا ماده رادیواکتیو کار کند. 9) استثناء مربوط به عدم قابلیت دریا نوردی و نامناسب بودن کشتی برای دریانوردی . 10) این بیمه به هیچ وجه زیان، آسیب یا هزینه ناشی از موارد زیر را پوشش نمی دهد: 10-1)عدم قابلیت دریانوردی کشتی یا کرجی 10-2) نامناسب بودن کشتی، کرجی، وسیله حمل، کانتینر یا لیفت وان جهت حمل سالم مورد بیمه، مشروط بر اینکه بیمهگذار یا کارکنان وی از چنین عدم قابلیت دریانوردی یا نامناسب بودن در زمان بارگیری کالای مورد بیمه در وسایط مذکور اطلاع داشته باشند. 11) استثناء خطر جنگ از بین رفتن، آسیب دیدگی یا هزینه های ناشی از عوامل زیر به هیچ وجه تحت پوشش این بیمه نیست: 11-1) جنگ، جنگ داخلی، انقلاب، شورش، قیام و یا زد وخوردهای داخلی ناشی از این امور یا هر گونه عمل خصمانه توسط یا بر علیه یکی از دو قدرت متخاصم 11-2) توقیف، ضبط، مصادره، تصرف یا اثرات ناشی از این امور (به استثناء دزدی دریایی) یا اثرات ناشی از اقدام به شروع آنها. 11-3) مین، اژدر و بمبهای متروکه یا سایر سلاحهای جنگی به جا مانده و متروکه 12) استثناء خطر اعتصابات این بیمه به هیچ وجه تلف، آسیب یا هزینه ناشی از موارد زیر را پوشش نمی دهد : 12-1)عمل اعتصاب کنندگان، جلوگیری ازورود کارگران یا عمل اشخاصی که در درگیریهای کارگری، آشوبها یااغتشاشات داخلی شرکت می کنند. 12-2) اعتصاب، تعطیل محل کار، درگیریهای کارگری، آشوبها و یا اغتشاشات داخلی 12-2) عمل هر تروریسم یا هر شخصی با انگیزه سیاسی موارد خارج از پوشش بیمه های باربری واردات - صادرات این بیمه به هیچ وجه شامل خطرات زیر نمی گردد: 1) تلف، آسیب یا هزینه ناشی از سوء عمل ارادی بیمه گذار 2) نشت و ریزش عادی، کسری عادی وزن یا حجم و یا فرسودگی و پوسیدگی عادی مورد بیمه 3) تلف ، آسیب یا هزینه ناشی از کافی نبودن یا نا مناسب بودن بسته بندی یا آماده سازی مورد بیمه برای حمل ((بسته بندی )) مندرج در این بند(4-3) شامل بارچینی در کانتینر و لیفت وان نیز می گردد، به شرط اینکه چنین عملی قبل از شروع بیمه کالا یا بوسیله بیمه گذار یا کارکنان وی انجام شده باشد. 4) تلف، آسیب یا هزینه ناشی از عیب ذاتی یا ماهیت مورد بیمه. 5) تلف، آسیب یا هزینه ای که علت اساسی آن تأخیر باشد، حتی اگر این تأخیر ناشی از خطرات بیمه شده باشد. 6) تلف، آسیب یا هزینه ناشی از ورشکستگی یا اعسار مالکان، مدیران، اجاره کنندگان یا گردانندگان کشتی یا قصور در انجام تعهدات مالی از طرف یکی از آنها . 7) آسیب عمدی یا تخریب عمدی کالای مورد بیمه یاقسمتی ازآن توأم باسوءنیت از طرف هرکس (فقط در کلوز A تحت پوشش می باشد). 8) تلف، آسیب یا هزینه ناشی از کاربرد هر نوع سلاح جنگی که با انرژی اتمی یا شکست و یا ترکیب هسته ای یا واکنش مشابه دیگر یا نیرو یا ماده رادیواکتیو کار کند. 9) استثناء مربوط به عدم قابلیت دریا نوردی و نامناسب بودن کشتی برای دریانوردی . 10) این بیمه به هیچ وجه زیان، آسیب یا هزینه ناشی از موارد زیر را پوشش نمی دهد: 10-1)عدم قابلیت دریانوردی کشتی یا کرجی 10-2) نامناسب بودن کشتی، کرجی، وسیله حمل، کانتینر یا لیفت وان جهت حمل سالم مورد بیمه، مشروط بر اینکه بیمهگذار یا کارکنان وی از چنین عدم قابلیت دریانوردی یا نامناسب بودن در زمان بارگیری کالای مورد بیمه در وسایط مذکور اطلاع داشته باشند. 11) استثناء خطر جنگ از بین رفتن، آسیب دیدگی یا هزینه های ناشی از عوامل زیر به هیچ وجه تحت پوشش این بیمه نیست: 11-1) جنگ، جنگ داخلی، انقلاب، شورش، قیام و یا زد وخوردهای داخلی ناشی از این امور یا هر گونه عمل خصمانه توسط یا بر علیه یکی از دو قدرت متخاصم 11-2) توقیف، ضبط، مصادره، تصرف یا اثرات ناشی از این امور (به استثناء دزدی دریایی) یا اثرات ناشی از اقدام به شروع آنها. 11-3) مین، اژدر و بمبهای متروکه یا سایر سلاحهای جنگی به جا مانده و متروکه 12) استثناء خطر اعتصابات این بیمه به هیچ وجه تلف، آسیب یا هزینه ناشی از موارد زیر را پوشش نمی دهد : 12-1)عمل اعتصاب کنندگان، جلوگیری ازورود کارگران یا عمل اشخاصی که در درگیریهای کارگری، آشوبها یااغتشاشات داخلی شرکت می کنند. 12-2) اعتصاب، تعطیل محل کار، درگیریهای کارگری، آشوبها و یا اغتشاشات داخلی 12-2) عمل هر تروریسم یا هر شخصی با انگیزه سیاسی پرسش و پاسخ ها برای مشاهده پرسش و پاسخ ها اینجا کلیک کنید. فایل کاتالوگ فایل پوشش بیمه های باربری فرم پیشنهاد بیمه باربری حمل و نقل داخلی محصولات