یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 148
چچ

راهكار هاي نوين براي توسعه بيمه هاي عمر

راهكار هاي نوين براي توسعه بيمه هاي عمر

تاريخ انتشار :1397/10/09 مديرعامل شركت بيمه سامان با اشاره به لزوم توسعه بيمه هاي زندگي در كشور، به دلايل عدم رشد اين رشته به ميزان مورد انتظار اشاره و خاطرنشان كرد: بايـد محصـولات جديـد بيمه هـاي زندگـي توسـط بخش هـاي فنـي توليـد شـود كـه قابليـت فروش توسـط شـبكه بازاريابـي و اسـتفاده بـراي مشـتريان داشته باشد. به گزارش روابط عمومي بيمه سامان، احمد رضا ضرابيه با بيان اين كه دانايـي در بخـش عرضـه و تقاضـا بايد افزايش يابد، افزود: اين موضوع مستلزم آموزش پايدارحرفه اي منطبق بر سـرفصل هاي اسـتاندارد است. به گفته او، توليـد محصـولات بيمـه زندگـي چابـك، منطبـق بـر ريسـك هاي موجود و قابل رقابت با سـاير محصولات جانشـين، الزامي است. عضو انجمن حرفه اي صنعت بيمه افزود: در چنين شرايطي، معمولا افراد به جاي افزايش كيفيت زندگي، به دنبال تثبيت قدرت خريدشـان هستند، پـس مي توان ارائه محصـولات جديـد بيمه اي متناسـب با شناسـايي نيازهاي مشـتري و افزايش دانايي در بخش عرضـه و تقاضـا را از راهبردهاي مهم اين حوزه دانست. ضرابيه به لزوم جداسازي واحد پالايش و توليد آمار از بخش آي سي تي و فاواي شركت هاي بيمه اشاره و تاكيد كرد: بهتر است مباحث مربوط به آموزش جدا از مسائل پژوهشي قرار گيرند. چرا كه ممكن است بر اثر تقابل اين دو موضوع، به هر يك از آنها چنان كه بايد و شايد پرداخته نشود. ما نبايد اجازه بدهيم اين تجربه در صنعت بيمه هم رخ بدهد. به گفته وي، بايد با پالايش و توليـد آمـار دقيق در مـورد بيمه هـاي زندگي و به كارگيري افـراد فعـال در زمينـة محاسـبه ريسـك، بيمه نامه هـاي جديـد زندگي با نرخ هـاي رقابتـي توليد و به بازار عرضه شود. ضرابيه همچنين بر لزوم اصلاح آيين نامه هاي 54 ،57 و 60 و پررنگ شدن بخش بيمه هاي زندگـي در آنها تاكيد كرد و گفت: ورود استارت آپ ها به صنعت بيمه، اتفاق مباركي است، ولي اگر ما به درستي پذيراي آنها نباشيم، ممكن است از صنعت ما به صنعت ديگري كوچ كنند.
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید