سه شنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۴ ۱۵۳۸
طبقه بندی: اخبار داخلی بیمه سامان
چچ
شناسایی و تامین نیاز مشتریان، باور بیمه سامان است

شناسایی و تامین نیاز مشتریان، باور بیمه سامان است

شناسایی و تامین نیاز مشتریان، باور بیمه سامان است

دکتر امیر هوشمند مشاور مدیرعامل و مدیر بازرسی بیمه سامان

شناسایی و تامین نیاز مشتریان، باور بیمه سامان است

نقش بیمه در توسعه اقتصادی، نقشی بی‌بدیل است. در دنیای پیچیده امروز که شرکت‌های اقتصادی در معرض انواع متغیرهای پنهان و ناملایمات قرار دارند، تضمینی معتبرتر از پناه بردن به حمایت‌های بیمه‌ای ندارند تا در مواقع اضطرار، به بازیابی توان خود و جبران ضرر و زیان وارد شده مبادرت ورزند. همین امر موجب تصویب نخستین قانون بیمه در سال 1316 در ایران انجامید و پس از آن نیز شرکت‌های مختلف بیمه‌گر، هرکدام با بسته‌های جدید و پیشنهادهای بکر تلاش کردند نظر جامعه و به‌ویژه سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع را به خود جلب کنند. یکی از این شرکت‌ها، «بیمه سامان» است که علیرغم اینکه مدت یک دهه است که به جمع شرکت‌های بیمه‌گر، پیوست با ایده‌های نو و طرح‌های بکر جای خود را در این صنعت در سطح ملی باز کرد و امروزه در صدر شرکت‌های پرطرفدار بیمه‌گر قرار دارد. این بیمه، ازجمله شرکت‌هایی است که در مدت فعالیت خود در این صنعت، هم اعتماد جامعه، صاحبان صنایع و کارآفرینان را به خود جلب کرد و هم در عمل به رسالت اجتماعی خود گام برداشته و در ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی موفق بوده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه سامان به نقل از روزنامه جمله، دکتر امیر هوشمند مشاور مدیرعامل و مدیر بازرسی و نظارت بیمه سامان مصاحبه ای درخصوص معرفی «بیمه سامان» انجام پذیرفت.

شرکت «بیمه‌سامان» در بیست و هفتم بهمن سال یک‌هزار و سیصد و هشتاد و سه به‌منظور ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی در رشته بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص با سرمایه 200 میلیارد ریالی منقسم به 200 میلیون سهم با ارزش اسمی یک‌هزار ریالی در سازمان ثبت شرکت‌ها به شماره 241059 ثبت شد و در یازدهم اسفند همان سال، مجوز فعالیت خود را در رشته‌های زندگی، غیر زندگی و بیمه‌های اتکایی از بیمه مرکزی دریافت کرد و به‌عنوان عضو «گروه مالی سامان» فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت متعلق به بخش خصوصی است و جمعی از اشخاص حقیقی و حقوقی با سوابق طولانی در تولید و صنعت، اعضای هیأت مؤسس شرکت بیمه سامان را تشکیل می‌دهند.

بنیان‌گذاران و مدیران این شرکت از دست‌‌اندرکاران با تجربه صنعت بیمه هستند که با متاع ارزشمندی به‌نام تجربه، قدم در این راه گذاشته‌اند و امروزه تجربه آنان در سایه بیمه سامان تبلور یافته است.

میزان سرمایه شرکت چه میزان است؟

سرمایه فعلی شرکت طی مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 28 تیرماه 1397، به مبلغ یکهزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافت.

نگاه غالب و استراتژی شما از ورود به این بازار در هیأت مدیره بیمه سامان چه بود؟

اعضای هیأت مدیره به‌‌منظور جلب رضایت مشتریان و ارائه سرویس مطلوب به بیمه‌گذاران در انتخاب مدیران ارشد و میانی اقدام به جذب نیروهایی متخصص و مجرّب در امور بیمه‌ای با هدف مشترک ایجاد خلاقیت و تمایز در ارائه محصولات و خدمات در صنعت بیمه کردند. مدیران بیمه سامان بر این باورند که با استفاده از آخرین دانش‌ها و ابزارهای حرفه‌ای و اعتقاد بر اصل مشتری‌‌مداری تمامی نیازهای بیمه‌ای مشتریان را شناسایی کرده و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنند.

منظور شما از تمامی نیازهای بیمه‌گذاران چیست؟

کادر کارشناسی بیمه سامان که برخوردار از تحصیلات دانشگاهی هستند و آشنایی کامل با صنعت بیمه دارند، زیر نظر مدیران باتجربه، سعی در حفظ منافع بیمه‌شدگان خود داشته و می‌کوشند با ارایه مشاوره در زمینه مدیریت ریسک، از بروز خسارات احتمالی برای بیمه‌گذاران پیشگیری نمایند. بیمه سامان با اعتقاد به لزوم تعامل و همدلی با گروه‌های ذی‌نفع همواره درصدد است با اتکا به سرمایه‌های مالی و انسانی مناسب، خدمتی متمایز را برای بیمه‌گذاران خود به ارمغان آورد.تحقیقات بسیاری در بیمه سامان انجام شده است که چگونه بتوانیم بهترین پوشش بیمه ای را به خانواده های ایرانی ارائه کنیم. لیکن بیمه سامان منطبق با روش های جدید همواره برای ایجاد ارزش واقعی برای مشتریان خود اقدام می کند. بیمه سامان در همین بستر و با آینده‌نگری نسبت به بازار و برنامه‌های آتی، خود را آماده کرده‌است. تمرکز ما در سال جاری و سال‌های آینده، بر روی کیفیت ارائه خدمات به ذی‌نفعان‌مان خواهد بود به جای اینکه به‎دنبال پایین آوردن نرخ‌ها باشیم، بر افزایش کیفیت خدمات‌مان تمرکز کرده‌ایم.

سهم شما از بازار بیمه چقدر است؟

سهم بازار شرکت بیمه سامان در حال حاضر در بازار بیمه‌های زندگی شش درصد و در بازار بیمه‌های غیرزندگی حدود دو درصد است اما براساس برنامه راهبردی پنج ساله شرکت برای سال‌های 1396 تا 1400، شرکت بیمه سامان برنامه‌ریزی شد تا سال 1400 به امید خداوند متعال در بیمه‌های زندگی پانزده درصد سهم از بازار و در بیمه‌های غیر زندگی شش درصد سهم از بازار کشورمان داشته باشد. اما پیش‌بینی می‌کنم بازار بیمه کشور ظرف 4 سال آینده (تا پایان سال 1400) به‌صورت متوسط حداقل رشد سالانه بیست درصد را تجربه کند و به همین علت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای افزایش سهم شرکتمان از بازار بیمه در هر رشته، رشدی متناسب با اهداف و بیشتر از رشد بازار داشته باشیم.

یکی از بسته‌های ویژه بیمه سامان، بیمه درمان خانواده است، درصورت امکان جزییات این بسته را برای خوانندگان ما تشریح کنید.

بیمه درمان خانواده پیش از این نیز در بیمه سامان ارایه می‌شد، ولی طرح جدید با تغییراتی که داشته بسیار جامع‌تر و متنوع‌تر به هموطنان ارایه خواهد شد پوشش تکمیل درمان از جمله محصولات مورد توجه هموطنان طی سال‌های گذشته است که مورد استقبال فزآینده مشتریان قرار گرفته اما محدودیت صدور گروهی این بیمه‌نامه موجب شده بود بخش وسیعی از هموطنان نتوانند از این محصول استفاده کنند. بیمه سامان این محدودیت‌ها را برطرف کرد. بیمه درمان خانواده جدید سامان با پوشش‌ها و حق بیمه‌های متنوع طراحی و معرفی شد که این مهم شرایط را برای آحاد مختلف جامعه که علاقه‌مند به تهیه این بیمه نامه هستند را فراهم می‌کند. در خصوص تنوع بیمه درمان خانواده باید بگویم سامان در شش گروه با تعهدات و حق بیمه‌های مختلف طراحی شد که این تنوع نیازهای گروه‌های مختلف را تامین خواهد کرد: «نسیم سامان»، «مهر سامان»، «سروش سامان»، «شمیم سامان»، «وصال سامان» و «عقیق سامان» شش طرح بیمه درمان خانواده سامان است که پوشش‌های متنوع بیمه‌ای را در این بخش به هموطنان ارایه می‌دهد. تفاوت عمده بیمه درمان انفرادی جدید سامان در لزوم برخورداری از بیمه‌گر پایه است در طرح جدید، برخورداری از بیمه‌گر نخست برای خریداران بیمه درمان خانواده سامان با افزایش 18% به حق بیمه امکان‌پذیر می‌باشد و کسانی که به هر دلیل بیمه‌گر پایه ندارند نیز می‌توانند بیمه درمان خانواده سامان را خریداری کنند.

مبلغ حق بیمه چگونه است؟

حداقل حق بیمه درمان خانواده یک میلیون و 500 هزار ریال و حداکثر آن 26 میلیون و 10 هزار ریال به صورت سالانه خواهد بود که این حق بیمه به صورت 30 درصد نقد و مابقی در شش قسط قابل پرداخت خواهد بود، ضمن اینکه در صورت پرداخت نقدی حق بیمه، 10 درصد تخفیف برای بیمه‌گذار منظور خواهد شد. علاوه بر این دارندگان بیمه‌های عمر بیمه سامان نیز از تخفیف حق بیمه درمان خانواده سامان برخوردار خواهند بود.

خدمات شما شامل چه چیزهایی است؟

طرح‌های مختلف بیمه خانواده سامان همه هزینه‌های درمانی شامل هزینه‌های بیمارستانی، اعمال جراحی، پاراکلینیکی، جراحی‌های سرپایی، خدمات آزمایشگاهی، هزینه‌های آمبولانس، زایمان، ویزیت، دارو و حتی دندانپزشکی را پوشش می‌دهد، علاوه بر اینکه برای نخستین بار تمام طرح‌های ارایه شده سه گروه نازایی، عیوب انکساری هر دو چشم و سمعک را نیز پوشش می‌دهد که این مهم آسودگی خیال بیمه‌گذران را به‌همراه خواهد داشت. برای بیمه‌نامه‌های تمدیدی بیمه سامان خانواده فاقد دوره انتظار بوده و بلافاصله بعد از تایید بیمه‌گر و واریز حق بیمه، بیمه گذار تحت پوشش بیمه خواهد بود.

انواع دیگر بیمه‌نامه‌های منازل مسکونی چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌کنند؟

موارد تحت پوشش این نوع بیمه‌نامه شامل ساختمان، تاسیسات و اثاثیه موجود در منازل مسکونی به همراه مشاعات و مشترکات آنها می‌باشد با این بیمه‌نامه بیمه گذاران میتوانند خانه خود را در مقابل خطرات آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله، طوفان، ترکیدگی لوله آب، سرقت و ... بیمه کنید.

بیمه سامان با ارائه طرح‌های مناسب حداکثر پوشش قابل ارائه در برابر خطرات ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های مهم این طرح‌ها، عدم نیاز به بازدید در طرح‌های خانه امن و جامع خانوار برای صدور می‌باشد که روال خرید بیمه نامه را ساده‌تر می‌کند.

آدرس کوتاه شده: