یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 405 طبقه بندی: اخبار داخلي بيمه سامان چچ مديرعامل بيمه سامان مطرح كرد: «پلنت» و «IaaS»، صنعت بيمه را متحول مي كنند مديرعامل بيمه سامان مطرح كرد: «پلنت» و «IaaS»، صنعت بيمه را متحول مي كنند مديرعامل شركت بيمه سامان تمركز بر موضوع جديد Insurance as a Service موسوم به IaaS را راهكار خروج از روزمرگي روش هاي فروش در بازار كنوني صنعت بيمه دانست. به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، احمد رضا ضرابيه با بيان اين كه اكوسيستم كنوني صنعت بيمه حداكثر كارايي خود را نشان داده و بايد در آن تحولي جدي ايجاد شود، گفت: اكوسيستم جديدي با محوريت مشتريان بايد طراحي شود كه Insurance as a Service همان راهكار مورد نظر است. وي با تاكيد بر اين كه در روش جديد، بايد بدانيم مشتري چه نيازي دارد و در زمان مناسب، از طريق كانال مطلوب، محصول و خدمت منطبق با آن نياز را ارائه كنيم، اظهار كرد: مجموعه سرآمد، IaaS را معرفي كرده است؛ به اين معنا كه هر زمان كه مشتري نياز دارد، شركت بيمه گر خدمات مورد نياز وي را به سرعت و سهولت در اختيارش قرار دهد. او در تشريح روش جديد بيمه گري، گفت: به عنوان مثال وقتي مشتري خريدي غير بيمه اي را در فضاي مجازي انجام مي دهد، بيمه كالاي خريداري شده بايد برايش مهيا باشد. وقتي عوارضي دريافت مي شود، وجه حق بيمه بايد همزمان دريافت شده و تقسيم شود. وقتي تورگرداني بسته سفر تهيه مي كند، امكان اضافه كردن پوشش بيمه مورد نياز منطبق با آن بسته سفر بدون مراجعه به شركت بيمه برايش وجود خواهد داشت و وقتي بيمه گذاري اتومبيلش را استارت مي زند، پوشش هاي مربوط به ريسك خودرو برايش فعال مي شود. ضرابيه در پاسخ به اين سوال كه آيا امكانات و زيرساخت هاي جاري صنعت بيمه آمادگي ارائه Insurance as a Service را دارد يا خير، تاكيد كرد: مركز نوآفريني سرآمد، براي حل اين مشكل ايجاد شده است و اين مركز در نظر دارد اكوسيستمي ايجاد كند كه در آن عوامل فروش، كارشناسان، نخبگان و هر فرد و مجموعه ديگري كه مي توانند براي بيمه گذاران و ساير ذينفعان صنعت بيمه ارزش خلق كند، به زيرساخت هاي لازم دسترسي داشته باشند. به گفته مديرعامل شركت بيمه سامان، در حال حاضر اين زيرساخت ها صرفاً در اختيار بخش معدودي از عوامل ستادي شركت هاي بيمه است، اما «پلنت» امكان طراحي محصول و خدمات بيمه اي با استفاده از دسترسي به سيستم هاي فناوري اطلاعات شركت هاي بيمه از طريق API Integration، داده كاوي و تحليل اطلاعات براي درك بهتر رفتار و نياز بيمه گذاران، ايجاد دسترسي به كانال هاي توزيع جديد مانند Application هاي موبايل، درگاه هاي الكترونيك، سامانه هاي سازمان ها و شركت ها و ... را در اختيار عموم قرار داده است. ضرابيه با اشاره به اين كه «پلنت» با ارائه API به متقاضيان از جمله استارتاپ ها امكان صدور بيمه نامه آنلاين، دريافت خدمات از طريق تلفن هاي همراه، امكان ارائه خدمات بيمه گري به صورت برخط و ارتباط و اتصال بين مجموعه ها براي ارائه خدمات بيمه اي همزمان را ايجاد كرده است، ادامه داد: در كنارطراحي محصول و خدمات بيمه اي، ساير خدمات مانند بهداشت و سلامت، خدمات بانكي، e-commerce، فروشگاه هاي مجازي، حمل و نقل، ترانزيت، گمركات، شهرداري ها، ثبت احول و اسناد، خدمات مسافرتي و گردشگري، كنسولگري ها، سفارتخانه ها، آب، برق، گاز و غيره نيز در اين زيرساخت ارائه مي شود. وي همچنين تاكيد كرد كه «پلنت» به عنوان راهكاري ارائه شده از سوي «سرآمد»، يك شتاب دهنده استارتاپ هاست كه تيم هاي جوان را مربي گري كرده و براي رشد و توسعه كسب و كار آموزش مي دهد.