یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 2
چچ

ضرابيه افق 1400 بيمه سامان را ترسيم كرد

ضرابيه افق 1400 بيمه سامان را ترسيم كرد

مديرعامل شركت بيمه سامان از افزايش سهم بازار در سال ۱۴۰۰، رسيدن سطح توانگري بيمه سامان به ۱۸۰ درصد و توسعه روش هاي فروش خبر داد. به گزارش روابط عمومي بيمه سامان ، احمد رضا ضرابيه د رنشستي خبري با تشريح اهداف و برنامه هاي شركت بيمه سامان براي آينده و راهبرد دستيابي به اين اهداف، گفت: سهم بازار شركت بيمه سامان در حال حاضر در بازار بيمه هاي زندگي ۶ درصد و در بازار بيمه هاي غير زندگي حدود ۲ درصد است، در حالي كه طبق برنامه ريزي هاي انجام شده براي افق ۱۴۰۰ اميدواريم در بيمه هاي زندگي ۱۵ درصد سهم از بازار و در بيمه هاي غير زندگي ۶ درصد سهم از بازار را در اختيار داشته باشيم. وي افزود: ما پيش بيني مي كنيم بازار بيمه كشور ظرف چهارسال آينده به صورت متوسط حداقل رشد سالانه ۲۰ درصدي را تجربه كند و به همين علت به گونه اي برنامه ريزي كرده ايم كه براي افزايش سهم شركتمان از بازار بيمه در هر رشته بيمه رشدي متناسب با اهداف و بيشتر از رشد بازار داشته باشيم. مديرعامل بيمه سامان با اشاره به اين كه بايد به صورت “تخصصي” در هر حوزه عمل كنيم، اظهار كرد: به عنوان مثال در حوزه ارزيابي خسارت تا جاي ممكن از خدمات ارزيابان مستقل خسارت به صورت برون سپاري شده استفاده مي كنيم تا علاوه بر ايجاد تعاملي منصفانه و تعادلي بي طرفانه در ارزيابي خسارات در راستاي منافع بيمه گزاران، بتوانيم با تمركز بر فعاليت اصلي مان كه همان مديريت ريسك است، كيفيت خدمات مان در خسارت را نيز افزايش دهيم. او تاكيد كرد كه برنامه راهبردي شركت بيمه سامان بر روي ارائه خدمات به خانواده ها تمركز دارد و ادامه داد: بيمه هاي زندگي، اتومبيل، درمان خانواده، منازل مسكوني و تلفن همراه در واقع روش هايي هستند كه با ارائه آنها تلاش مي كنيم ريسك خانواده هاي ايراني را كاهش دهيم. ضرابيه گفت: تحقيقات بسياري در بيمه سامان انجام شده است كه چگونه بتوانيم بهترين پوشش بيمه اي را به خانواده هاي ايراني ارائه كنيم. در روشهاي قديم صرفاً بر فروش بيمه نامه تمركز مي شد، ليكن بيمه سامان منطبق با روش هاي جديد همواره براي ايجاد ارزش واقعي براي مشتريان خود اقدام مي كند. در واقع اگر خانواده به محصول بيمه اي نياز ندارد، نبايد آن را به ايشان فروخت، بلكه محصولاتي كه خانواده ها به آن احساس نياز مي كنند مي بايست با قيمتي به آنها فروخته شود كه به نظر ايشان پرداخت آن مبلغ براي آن خدمت صرف مي كند. در واقع كانالهاي توزيع و دسترسي مشتريان به خدمات مي بايست با توجه به نياز و سليقه ايشان طرح ريزي و ايجاد شود و نه مبتني با روشهاي قديمي انجام كار. مديرعامل بيمه سامان در ادامه به تشريح عملكرد فني اين شركت پرداخت و با بيان اين كه بيمه سامان از سال ۱۳۹۱ همواره از سطح توانگري مالي يك برخوردار بوده است، گفت: اين سطح بالاترين سطح توانگري مالي بر اساس محاسبات آئين نامه مذكور است و به اين معني است كه شركت بيمه سامان از ابتدا فعاليت به گونه اي عمل كرده است كه توانايي كامل در ايفا تعهدات خود داشته باشد. وي افزود: ما در بيمه سامان نه تنها تمام تلاش مان را مي كنيم كه همواره بتوانيم سطح توانگري مالي شركت را در سطح يك حفظ كنيم، بلكه برنامه ريزي كرده ايم كه ميزان توانگري مالي را نيز به هدف ۱۸۰ درصد تا سال ۱۴۰۰ برسانيم. ضرابيه با اشاره به اين كه بيمه سامان مي خواهد در مدل كسب و كار و فرآيندهاي كاري خود به گونه اي تغيير ايجاد كنيد كه در پايان سال ۱۴۰۰ بخش عمده مدل كسب و كار شركت مبتني بر فناوري بوده و به صورت الكترونيكي اجرا شود، ادامه داد: در اين روش اكثر فعاليتهاي بيمه اي و مالي و پشتيباني شركت به صورت ديجيتالي انجام مي شود و تنها در رشته هاي بيمه اي معدودي كه الكترونيكي شدن به علت تراكنش پايين آنها مقرون به صرفه نباشد از مدل كسب و كار سنتي كنوني استفاده خواهد شد. مديرعامل بيمه سامان همچنين خبر داد كه اين شركت در مورد پروژه بيمه پيمايشي اتومبيل كه در آن حق بيمه بدنه اتومبيل بر حسب ميزان حركت اتومبيل بر حسب كيلومتر محاسبه مي شود، به پيشرفت هاي خوبي رسيده است. ضرابيه گفت: تغييراتي در ساختار حقوقي و همچنين فناوري اين پروژه براي انطباق با مقررات كشور ايجاد شده است كه اگر چه زمان بر شده، اما اطمينان بخشي موفقيت آن را افزايش داده است. او همچنين به تشريح فعاليت هاي برنامه ريزي شده اين شركت در خارج از كشور اشاره كرد و با بيان اين كه به نظر ما شركت بيمه سامان، مانند هر كسب و كار ديگري در كشور مي بايست پس از ايجاد زيرساخت خدمات رساني در داخل كشور به دنبال ارائه خدمات و همچنين فروش محصول در خارج از كشور نيز باشد، گفت: بايد بتوانيم ظرفيت هاي ايجاد شده داخلي را براي ايجاد درآمد ارزي و صادرات استفاده كنيم.