یکشنبه, 24 مرداد,1400 ۰۹:۳۸ 2
چچ

سامانو ، خدمتي نوين در بيمه هاي اتومبيل سامان

مدير بيمه هاي اتومبيل شركت بيمه سامان اعلام كرد كه اپليكيشن «سامانو» نه تنها روند بازديد اوليه، صدور بيمه نامه،‌ ارزيابي خسارت و تبادل پيام ميان بيمه گذار و شركت بيمه سامان را تسريع مي كند،‌ بلكه تحولي بنيادين در عمليات بيمه گري كشور را به ثبت خواهد رساند

به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، محمد اباذريان با اشاره به اين كه «تحول ديجيتال» در دو رشته بيمه شخص ثالث و بيمه بدنه اين شركت به صورت جدي پيگيري و عملياتي شده است، ‌اظهار كرد: اكنون بخش عمده فرايند بازديد اوليه،‌ صدور بيمه نامه شخص ثالث و ارزيابي خسارت به طور كامل در اين شركت ديجيتالي و آنلاين شده است و ساير بخش ها نيز در آينده نزديك تكميل خواهد شد، ‌به طوري كه بيمه گذار بتواند از طريق سايت شركت، بيمه نامه اتومبيل خود را صادر كند. وي در ادامه به جزئيات پروژه بازديد اوليه آنلاين به عنوان يك « انقلاب» از طريق سامانه اين شركت پرداخت و با بيان اين كه از دي ماه سال گذشته، اين فرآيند براي شبكه فروش بيمه سامان اجباري شده است،‌ اظهار كرد: در اين حالت، نماينده شركت بيمه سامان،‌ لينك مربوطه را براي بيمه گذار ارسال مي كند و سپس با هدايت او،‌ بازديد اوليه از خودرو به صورت آنلاين انجام مي شود. اباذريان با تاكيد بر اين كه در اين روش، شركت بيمه گر به بيمه گذار خود اعتماد كرده و اصل را بر «حسن نيت» قرار داده است،‌ ادامه داد: اپليكيشن محور شدن فرايند بيمه گري نه تنها هزينه هاي بيمه گر و بيمه گذار را كاهش مي دهد، بلكه سرعت را نيز افزايش داده و در نتيجه روند كارها را منطقي تر مي كند. او همچنين به امكان استفاده از اين اپليكيشن در هنگام وقوع خسارت اشاره كرد و با بيان اين كه در زمان حادثه، بيمه گذار يك لينك ارتباط آنلاين دريافت خواهد كرد،‌ گفت: در اين شرايط اطلاعات لازم از جمله زمان،‌ مكان،‌ شكل و نحوه وقوع حادثه به همراه مدارك به صورت آنلاين دريافت شده و ارزيابي انجام مي شود. مدير بيمه هاي اتومبيل شركت بيمه سامان با تاكيد بر اين كه همه جوانب ايمني و امنيتي به منظور جلوگيري از بروز تخلف و تقلب در اين اپليكيشن لحاظ شده است،‌ ادامه داد: ضمن در نظر گرفتن امكان ارائه «راهنمايي صوتي» در «سامانو»، امكان ضبط صدا براي طرفين خسارت نيز وجود دارد و از سوي ديگر همزمان با ارسال مكان استقرار بيمه گذار در زمان وقوع حادثه،‌ امكان دسترسي به دوربين در اين اپليكيشن فقط به صورت «زنده» در نظر گرفته شده است،‌ بنابراين احتمال ارسال تصاوير ذخيره شده وجود نخواهد داشت. به گفته او، واريز مبلغ خسارت به حساب بيمه گذار نيز به صورت كاملا غيرحضوري و آنلاين است،‌ بنابراين مي توان اعلام كرد كه عملا با اين روش، نياز بيمه گذار براي مراجعه به شركت بيمه سامان به حداقل كاهش مي يابد،‌ مگر در مواردي كه استثنا باشد.