ﺳﻪشنبه, 21 بهمن,1399 ۰۹:۳۸ 2
چچ

بيمه يونيت لينك سامان، راهكاري قطعي براي جلوگيري از كاهش ارزش سرمايه بيمه گذار

معاون فني بيمه هاي زندگي شركت بيمه سامان از عرضه بيمه هاي عمر يونيت لينك اين شركت در سال آينده خبر داد و گفت: اين بيمه نامه به واسطه عدم وابستگي مستقيم به «ريال» و چسبندگي به «يونيت» هاي سرمايه گذاري، به خوبي مي تواند در مقابل كاهش ارزش پول ملي، مقاومت نش

به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، شيما آراء با بيان اين كه از ابتداي تاسيس شركت، حجم عمده پرتفوي آن را بيمه هاي زندگي تشكيل داده و تا كنون اين روند حفظ شده است، افزود: طرح جامع عمر و تشكيل سرمايه از قديمي ترين محصولات و پرفروش ترين بيمه نامه هاي شركت است كه تجربه خوبي نيز از آن به دست آمده است. او با اشاره به اين كه شركت بيمه سامان به صورت تخصصي به حوزه فروش بيمه نامه هاي عمر ورود كرده و شبكه فروش متخصص و حرفه اي در اين حوزه تربيت كرده است، ادامه داد: بيمه زندگي، محصول استراتژيك شركت بيمه سامان است و در اين راستا محصولات متناسب با نياز مشتري نيز طراحي شده است. آراء طراحي تركيب هاي مختلف بيمه نامه هاي عمر به منظور ارائه پوشش در لايه هاي مختلف ريسك پذيري را يكي از رموز موفقيت اين شركت در فروش بيمه نامه عمر خواند و اظهار كرد: هر كدام از اين محصولات متناسب با ريسك پذيرفته شده از سوي بيمه گذار، نرخ سود و پوشش هاي متفاوت دارند و از اين رو دست بيمه گذار براي خريد يك بيمه نامه مطلوب، كاملا باز است. معاون فني بيمه هاي زندگي شركت بيمه سامان با اشاره به عرضه بيمه نامه عمر با پوشش امراض خاص توسط اين شركت و استقبال خوب مشتريان از آن، گفت: محصول به روز شده در اين حوزه 30 بيماري در حوزه بزرگسالان در چهار بخش بيماري هاي قلبي، سرطان، اعصاب و ساير بيماري ها را پوشش مي دهد و اين محصول در حوزه كودكان پوشش مناسبي براي 14 بيماري دارد. او همچنين به امكان سرمايه گذاري متقاضيان در صندوق هاي سرمايه گذاري اين شركت اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه هر محصول مي تواند اشتهاي ريسك پذيري بخشي از متقاضيان را سيراب كند، ادامه داد: شركت بيمه سامان بسته هاي متنوع سرمايه گذاري و بيمه اي را در اختيار مراجعان قرار مي دهد، بنابراين مي تواند به عنوان يك مشاور امين و متخصص در حوزه سرمايه گذاري عمل كند. آراء با بيان اين كه بيمه سامان تلاش كرده براي ريسك هاي نوظهور نيز محصولات مطلوبي طراحي كند، به عرضه بيمه كرونا در كوتاهترين زمان پس از شيوع اين بيماري اشاره كرد و با بيان اين كه از ارديبهشت ماه سال جاري تا كنون بيش از 13 هزار فقره از اين بيمه نامه كرونا به فروش رسيده است، گفت: خسارت قابل توجهي نيز از محل اين بيمه نامه پرداخت شده كه نشان از اعتماد متقابل بيمه گر و بيمه گذار در اين حوزه است. وي همچنين توسعه شبكه فروش حرفه اي و نيز افزايش آگاهي مردم نسبت به خدمات بيمه عمر را عاملي براي افزايش فروش اين رشته خواند و با تاكيد بر اين كه خوشبختانه بيمه سامان با پرداخت سود مشاركت در منافع مطلوب در بيمه هاي عمر توانسته به خوبي نظر بيمه گذارانش را جلب كند، ادامه داد: تبليغات مناسب و نيز خدمات رساني مطلوب، نقش مهمي در جذب بيمه گذار جديد داشته است كه اين روند همچنان ادامه خواهد يافت. آراء همچنين با بيان اين كه هنگام خريد بيمه نامه عمر نبايد تنها به وجهه سرمايه گذاري آن توجه كرد، گفت: بيمه عمر انواع پوشش هاي مختلف امراض، فوت و از كار افتادگي را دارد كه نقش مهمي در زندگي بيمه گذاران خواهد داشت. معاون فني بيمه هاي زندگي شركت بيمه سامان با بيان اين كه اين شركت از بالاترين ميزان توانگري مالي محاسبه شده توسط بيمه مركزي برخوردار است و همه مراحل سرمايه گذاري آن بر اساس آيين نامه هاي مصوب شوراي عالي بيمه و تحت كنترل نهاد ناظر است، اظهار كرد: طبيعي است كه چنين شركتي با چنين رويكردي مورد اعتماد بيمه گذاران قرار مي گيرد. او با تاكيد بر اين كه استفاده از ظرفيت قرارداد با «مونيخ ري» به عنوان بزرگترين شركت بيمه اتكايي جهان براي شركت بيمه سامان بسيار ارزنده بود، گفت: خوشبختانه در نتيجه آن قرارداد، محصولات خوبي در حوزه بيمه عمر طراحي و عرضه شد كه بازخورد بسيار مناسبي نيز در جامعه داشت. وي همچنين با اشاره به اين كه آزادسازي نرخ گذاري در بازار بيمه و نيز خروج از بازار تعرفه اي توانست دست شركت ها را براي ارائه قيمت منصفانه در قبال محصولات منحصر به فرد باز كند، گفت: البته شركت ها نبايد به هر بهانه اي قيمت ها را از نرخ فني فاصله بدهند، چرا كه كاهش بيش از حد قيمت مي تواند به كاهش خدمات منجر شود و اين مطلوب بيمه گذار نخواهد بود. آراء همچنين ورود بازار بيمه كشورمان به طراحي و فروش بيمه هاي پارامتريك را يك اتفاق مبارك خواند و با بيان اين كه برخلاف بيمه هاي سنتي، در بيمه هاي پارامتريك «رويداد» ملاك پرداخت وقوع رخداد است نه « وقوع خسارت»، افزود: با رايج شدن اين بيمه نامه ها، تفاهم ميان بيمه گذار و بيمه گر افزايش يافته و ما نيز اميدواريم بتوانيم بيمه نامه هاي متناسب با اين مدل را طراحي و ارائه كنيم. معاون فني بيمه هاي زندگي شركت بيمه سامان در ادامه با تاكيد بر اين كه شركت هاي بيمه بايد به سمت فروش بيمه نامه الكترونيك حركت كنند، تجربه فروش بيمه نامه شخص ثالث و درمان و نيز بيمه كرونا به صورت غيرحضوري را بسيار موفق خواند و گفت: اكنون بسياري از خدمات بانك ها و بازار سرمايه به صورت غيرحضوري ارائه مي شود و بيمه گران نيز چاره اي جز انتخاب اين مسير نخواهند داشت، بنابراين نياز است آيين نامه هاي اين بخش متناسب با شرايط، به روز رساني شود.