یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 2
چچ

ميزباني بيمه سامان از استارت آپ ها در فاينكس 2019

ميزباني بيمه سامان از استارت آپ ها در فاينكس 2019

تاريخ انتشار :1398/02/05 شركت بيمه سامان در رويدادي منحصر به فرد، تعداد قابل توجهي از مديران، كارشناسان و فعالان استارت آپ هاي فعال در حوزه هاي مالي و به ويژه صنعت بيمه را طي يك پنل كنار هم جمع كرد و از آنها خواست راهكارهاي خود را براي توسعه دامنه فعاليت اينشورتك ها و فين تك ها ارائه دهند. به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، اين نشست كه با محوريت فرصت ها و چالش هاي اينشورتك ها در غرفه بيمه سامان مستقر در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانك و بيمه (فاينكس 2019) برپا شد، استقبال كم نظير استارت آپ ها را به همراه داشت، به طوري كه دست كم 50 نفر از فعالان اين عرصه در محل رويداد حاضر شده و به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند. معاون اجرايي شركت بيمه سامان در ابتداي اين پنل تخصصي تاكيد كرد كه هدف نهايي از همكاري با استارت آپ ها، اين است كه بخش عمده اي از فروش بيمه نامه ها از طريق آنلاين صورت گيرد. دكتر داوود الماسي افزود: بيمه سامان از دو سال پيش مديريت توسعه كانال هاي جديد فروش را ايجاد كرده است تا با بهره گيري از فن آوري هاي نوين مالي و آنلاين، بتواند سهم خود را از بازار بيمه افزايش دهد. وي با بيان اين كه جوانان خلاق و تحصيل كرده در زمينه فناوري اطلاعات، صنايع مالي را با تغييرات مهم و چشمگيري مواجه كرده اند، اظهار كرد: اينشورتك ها روي زنجيره ارزش بيمه اثرات زيادي داشته اند و هيچ بخشي از اين زنجيره نيست كه تحت تأثير اين موضوع قرار نگرفته باشد. در ادامه اين نشست، نمايندگان استارت آپ ها به بيان نظرات و ديدگاه هاي خود پرداختند. نماينده استارت آپ «از كي» با بيان اين كه استارت آپ هاي بيمه اي نبايد فقط به فروش بيمه نامه محدود شوند، گفت: اگر شركت هاي بيمه بخواهند، مي توانند با همفكري استارت آپ ها راهكارهاي نويني براي توسعه فروش و خدمات رساني به بيمه گذاران پيدا كنند. نماينده استارت آپ «ايزي بيمه» نيز با اشاره به اين كه ايجاد يك زيرساخت براي توانمندسازي نمايندگان فروش شركت هاي بيمه مي تواند هدف مطلوبي براي استارت آپ ها باشد، اظهار كرد: تجربه موفق و دامنه وسيع حضور فين تك ها در صنعت بانكداري، متاسفانه در صنعت بيمه بلااستفاده مانده، در حالي كه مي توان از آن به بهترين شكل براي بهبود خدمت رساني به بيمه گزاران استفاده كرد. نماينده استارت آپ «هشتگ بيمه» نيز با اعلام اين كه تجربه همكاري اش با شركت بيمه سامان براي فروش بيمه نامه درمان تكميلي بسيار موفقيت آميز بوده است، گفت: ما توانسته ايم طي يك فرايند مورد قبول براي بيمه گذاران، به آنها مشاوره آنلاين داده و بيمه نامه درمان را بفروشيم. وي اظهار كرد: ما ايده هايي داريم كه مي توان بر اساس آن راحت تر، سريع تر و با كيفيت تر بيمه نامه هاي حوزه سلامت را فروخت، اما اين ايده ها بايد ارائه و حمايت شوند. نماينده استارت آپ «بيتمن» نيز با بيان اين كه متاسفانه داده هاي لازم توسط شركت هاي بيمه به سختي در اختيار استارت آپ ها قرار مي گيرد، گفت: اين شكل كار، روند فعاليت ما را كند و بيمه گذار را بي اعتماد مي كند، در حالي كه امروز زماني نيست كه بتوان داده ها را محدود و يا از آنها سوء استفاده كرد. نماينده استارت آپ «با بيمه» هم از اين كه شركت بيمه سامان نمايندگان استارت آپ ها را يك جا جمع و نظرات آنها را شنيده، قدرداني كرد و گفت: مي توان علاوه بر فروش، عمليات ارزيابي خسارت را نيز به استارت آپ ها سپرد. او ادامه داد: بسياري از مردم اطلاع چنداني از بيمه نامه هاي موجود در بازار ندارند، در حالي كه استارت آپ ها مي توانند در حوزه ارائه مشاوره به مردم نيز فعاليت هاي جدي داشته باشند. معاون اداره توسعه كانالهاي فروش بيمه سامان كه به عنوان دبير پنل در اين نشست حضور داشت نيز با بيان اين كه طي سال هاي آينده تخصص هاي سنتي بيمه در حوزه صدور، ارزيابي خسارت و تعيين و ارزيابي ريسك ها جاي خود را به فناوري هاي مبتني بر نوآوري خواهند داد، گفت: اينشورتك در حال ايجاد تحول در صنعت بيمه است و ايران نيز دستخوش اين جهش ژنتيكي خواهد بود، بنابراين بيمه گران مي بايست آماده هرگونه انعطاف نسبت به اين موج باشند. آرش فروزان با اشاره به اين كه توسعه محصولات، خدمات و كانال هاي فروش بيمه سامان بر پايه اينشورتك رقم خواهد خورد، ادامه داد: ما به دنبال توسعه بازارهاي فروش و استفاده از ابزارهاي مختلف در جهت كمك به شبكه فروش هستيم. وي تاكيد كرد: ميتوان از فناوري بلاكچين و از كانسپت ارزهاي ديجيتال در صنعت بيمه بهره برد، اين اقدام مي تواند تمام صنعت بيمه را از مولدهاي ارزيابي ، نرخ و خسارت تا زيرساخت هاي فعلي صدور، متحول نمايد، اين زنجيره بلاك ها هستند كه آينده صنعت پولي و بانكي جهان را به تسخير خود در خواهند آورد. اين نشست همچنين با بحث و تبادل نظر ميان كارشناسان شركت بيمه سامان و نمايندگان استارت آپ ها پيرامون مسائل مطرح شده به صورت چهره به چهره ادامه يافت.