ﺳﻪشنبه, 13 آذر,1403
۰۹:۳۸
1090
روز بیمه، فرصتی ارزشمندی به منظور بازنگری در دستاوردها و حصول اطمینان از دستیابی به آیندهای روشنتر در صنعت بیمه است. صنعتی که نقش عمیقی در تضمین امنیت روانی جامعه، ثبات مالی فضای کسب و کارهای خرد و کلان و ایجاد آرامش برای احاد مردم ایفا میکند، با چالشهای متعددی از جمله فشار های اقتصادی و ریسکهای نوظهور روبه رو است.
با این حال، بهرهگیری از فرصتهای نوآورانه و رویکردهای خلاقانه میتواند مسیری پایدار برای رشد و توسعه این حوزه فراهم کند. در ایران، صنعت بیمه علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریمهای بینالمللی، توانسته است خود را با تغییرات جهانی و شرایط محلی تطبیق دهد. رشد آگاهی عمومی از اهمیت بیمه در تأمین آرامش و حمایت مالی، این صنعت را به یکی از ارکان حیاتی اقتصاد ایران تبدیل کرده است.
درک روزافزون از نقش بیمه بهعنوان ابزاری برای مدیریت ریسک و ثبات مالی، رشد این صنعت را تضمین کرده و آن را به حوزهای جذاب برای سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی بدل ساخته است. به طوری که رشد فزاینده ظهور شرکت های بیمه گر مستقیم و اتکایی در ایران، درنوع خود و در چند سال اخیر بی سابقه است.
شرکت بیمه سامان، بهعنوان عضوی موثری در خانواده مالی سامان و همچنین صنعت بیمه، با تکیه بر اصول بیمهگری حرفهای، مشتریمداری و بهرهگیری از دانش روز و خرق عادت های سنتی و با رویکرد فناوری محور توانسته است جایگاه خاصی در صنعت بیمه کشور به خود اختصاص دهد. این شرکت با اتخاذ راهبردهایی خلاقانه، تلاش میکند خدماتی شایسته به بیمهگذاران ارائه دهد و در عین حال با سرمایه گذاری بر کسب و کار های مبتنی بر نوآوری که زنجیره ارزش شرکت های بیمه را تشکیل می دهند، بستری مناسب برای توسعه بیمه گری نوین در کشور عزیزمان ایران به وجود آورد.
با گسترش فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی، تحلیل دادههای کلان و اینترنت اشیا، فرصتهای بینظیری برای بهبود خدمات بیمهای ایجاد شده است. تحلیل دادهها به بیمهگران این امکان را میدهد که ریسکها را دقیقتر ارزیابی کنند و خدمات خود را با نیازهای خاص هر مشتری هماهنگ سازند. به همین سو، دیجیتالی کردن فرآیندهایی مانند مدیریت خسارت، ارزیابی ریسک و صدور بیمهنامه، نهتنها کارایی را افزایش میدهد، بلکه تجربهای یکپارچه و رضایتبخش برای مشتریان فراهم میکند. بیمه سامان با آگاهی از تحولات بازار و نیازهای متغیر مشتریان، بر توسعه محصولات جدید و منحصربه فرد در حوزه بیمه های خرد تمرکز دارد.
محصولاتی نظیر بیمه های عمر با پوشش های به روز و سهولت در صدور، توانستهاند فرصتهای تازهای برای تعامل با اقشار مختلف جامعه از جمله نسل جوان را فراهم کنند. همچنین، بسترهای ایجاد شده دیجیتال، اپلیکیشنهای موبایل و سیستمهای هوشمند پشتیبانی، تجربه مشتری را بهبود بخشیده و رضایت آنان را افزایش داده است. آینده صنعت بیمه در گرو پذیرش فناوری، تمرکز بر نیازهای مشتریان و توجه به ریسکهای نوظهور است. با اتخاذ این رویکردها، شرکتهای بیمه نه تنها قادر خواهند بود در یک بازار رقابتی دوام بیاورند، بلکه میتوانند بازار های جدیدی ایجاد نمایند که سایر شرکت ها بعضاْ امکان ورود به آن را نخواهند داشت.
بیمه سامان با تکیه بر دانش روز و استعدادهای درخشان کارکنان خود، در تلاش است تا همچنان در مسیر تعالی و رشد باقی بماند و به الگویی موفق در صنعت بیمه تبدیل شود. در این راستا، بیمه سامان تاکنون توانسته است با حمایت از نخبگان و استعداد های درخشان ، سهم موثری از جذب این طیف از جامعه بازار کار به صنعت بیمه داشته باشد که به نوبه خود، دستآورد قابل توجهی است. همچنین با سرمایه گزاری در آموزش های بین المللی و علمی در زمینه علوم داده، مشتری مداری و فنون نوین بیمه، راه را برای توسعه فردی و اجتماعی سرمایه های انسانی صنعت بیمه در کشورمان ایجاد نموده است. ضمن تبریک سالروز صنعت بیمه ، امیدوارم همکاران پر تلاش شرکتمان بیمه سامان ، با بهرمندی از دانش روز و استعداد های درخشان خود، همواره از رویکرد سامان حمایت نموده و زمینه ساز بالندگی و رشد بیش از پیش بیمه سامان را فراهم سازند.
احمدرضا ضرابیه سیزدهم
آذر ماه یکهزار و چهارصد و سه شمسی