چهارشنبه, 08 شهریور,1402 ۰۹:۳۸ 265 طبقه بندی: اخبار داخلي بيمه سامان چچ امكان بازديد آنلاين در صحنه تصادف از سوي بيمه سامان فراهم شد محمد اباذريان از امكان بازديد آنلاين در صحنه تصادف با بهره گيري از سامانه " بازديد اوليه آنلاين " از سوي شركت بيمه سامان خبر داد. به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، محمد اباذريان، مدير بيمههاي اتومبيل شركت بيمه سامان در خصوص طرح بازديد اوليه آنلاين عنوان كرد: سامانه بازديد اوليه آنلاين اين امكان را براي شبكه فروش و بيمه گذار فراهم ميكند تا به صورت آنلاين و در لحظه بحث بازديد از صحنه تصادف را انجام دهند. اين سامانه همچنين براي نمايندگان فروشي كه در سراسر كشور مشتري دارند نيز بسيار كارآمد است. سامانه بازديد اوليه آنلاين همچنين به شبكه فروش در زمينه جذب و ارائه خدمات با كيفيت به مشتريان خود در هر نقطه از كشور كمك ميكند. وي افزود: يكي از دغدغههاي بيمهگران در بحث بيمههاي اتومبيل در شهرهاي بزرگ اين است كه بتوانند در زمان مناسب در محل تصادف حضور يابند ولي متاسفانه زندگي در بسياري از كلانشهرهاي كشور رسيدن به اين منظور را دشوار كرده، در همين راستا با بهرهگيري از سامانه بازديد اوليه آنلاين چنين مشكلاتي نيز مرتفع ميشوند. اباذريان با بيان اينكه سامانه ارزيابي خسارت آنلاين نيز كه بيش از سه سال است در بيمه سامان در حال اجرا ميباشد در فاز توسعه نرم افزار قرار گرفته است، گفت: اين محصول با اضافه شدن هوش مصنوعي و براساس تصاوير خودروي خسارت ديده كه توسط بيمهگذار ارسال ميشود، ميزان خسارت وارده به خودروها را برآورد و مشخص كند. اين نرم افزار ميتواند در بحث خسارت بيمههاي بدنه ساير خسارت وارد شده به خودرو را با تطبيق تصاوير خودرو قبل و بعد از حادثه مورد بررسي قرار داده و آسيبهاي قبل از صدور بيمهنامه را نيز تشخيص بدهد و در اصل موارد آسيبي كه در تعهد شركت بيمه گر نيستند را شناسايي كند و اين مسئله در زمينه تعيين ميزان خسارت براي بيمهگران بسيار با اهميت است. مدير بيمههاي اتومبيل شركت بيمه سامان اظهار كرد: اين محصول فرآيند تشخيص ميزان خسارت را به سرعت ارزيابي ميكند و از سوي ديگر استفاده از سامانه ارزيابي خسارت آنلاين باعث ميشود تا ميزان اختلاف سليقه بين كارشناسان از بين برود. البته موضوع اختلاف سليقه بسيار طبيعي است اما با بهرهگيري از خدمات و فناوريهاي نوين ميتوانيم ميزان اين اختلافات را كاهش بدهيم. وي گفت: حدود سه سالي است كه شركت بيمه سامان در حال فعاليت و تحقيق بر روي اين محصول است تا بتواند آن را به بهترين شكل ممكن ارائه دهد. اين محصول تا كنون در كشورهاي چين، فرانسه و آمريكا توليد و مورد استفاده قرار گرفته و به همين دليل ميتوان گفت در اين خصوص جز كشورهاي پيشرو محسوب مي شويم. اباذريان تصريح كرد: اين نكته نيز قابل ذكر است كه در زمان استفاده از اين محصول بيمهگذار ميتواند خسارت خود را به صورت آنلاين دريافت كند و از سوي ديگر ميتوان با ارتباط گرفتن با فروشندگان قطعات خودرو امكان خريد آنلاين قطعه مورد نظر براي مشتريان را نيز فراهم كرد. مدير بيمههاي اتومبيل شركت بيمه سامان با بيان اينكه يكي از بزرگترين مشكل بيمه بدنه اين است كه بسياري از بيمهگذاران خودرو خود را بيمه بدنه ميكنند و حق بيمه را به صورت كامل پرداخت ميكنند، اما به اندازہ 15 هزار كيلومتري كه ميزان متوسط بيمهنامه بدنه است، از آن استفاده نميكنند، گفت: بيمه سامان تصميم به طراحي محصولي گرفته كه براساس تشخيص بيمه گذار مبني بر تردد با خودرو در سه مسافت 5، 8 و 12 هزار كيلومتر، حق بيمه متناسب با ميزان استفاده از خودرو و نياز خود خريد نمايد و از اين بابت هزينه كمتري پرداخت نمايد. وي گفت: اين محصول بيش از پنج سال قبل در بيمه سامان طراحي و مورد استفاده قرار گرفته است و سعي بر اين است كه بزودي نيز بر اساس رفتارمحوري اجرايي شود. اباذريان افزود: تنها تفاوت اين محصول با بيمه بدنه عادي مقدار مصرف است. در صورتي كه يك مشتري بيمه بدنه كيلومتري با مسافت 5 هزار كيلومتر را خريداري كرد و در زمان وقوع تصادف در محدوده كيلومتري بالاي 5 هزار قرار داشت، اين ساز و كار فراهم شده تا بازهم بتواند از خدمات بيمه بهرمند شود. در چنين مواردي از قاعده نسبي حق بيمه استفاده ميشود. وي تصريح كرد: ما در زمينه آشنايي شهروندان با خدمات اين نوع جديد از بيمه به فرهنگسازي نيازمنديم و به همين دليل از ساير شركتهاي بيمه نيز تقاضا داريم تا وارد اين حوزه شوند. از سوي ديگر بايد تلاش كنيم تا جذابيتهايي در بحث كارمزد براي شبكه فروش در نظر بگيريم تا آنها نيز به سمت و سوي فروش اين محصول ترغيب شوند. مدير بيمههاي اتومبيل شركت بيمه سامان با اشاره به بحث پرتفوي بيمه شخص ثالث عنوان كرد: به صورت كلي ما در اين زمان تمركز خود را بر روي ارائه خدمات باكيفيت، پشتيباني قوي و همچنين ارائه محصولات جديد معطوف كردهايم، در همين راستا بر اساس برنامهريزي مشخص شده به پيش ميرويم. وي اظهار كرد: به دنبال اين هستيم تا با تقويت شبكه فروش و جذب نيروهاي جديد سهم بيشتري از بازار را در اختيار بگيريم. مجموعه سامان در تلاش است تا محصولات خود را مطابق با نياز خانواده ها ارائه دهد و خدمات به گونهاي در اختيار مشتريان قرار بگيرد كه همه احتياجات يك خانواده را پاسخگو باشد. اباذريان در انتها افزود: مشتريان شركت بيمه سامان ميتوانند با مراجعه به سايت اين مجموعه، كليه خدمات آنلاين مورد نياز خود را دريافت كنند؛ در اين سايت اين امكان فراهم شده تا بيمهنامههاي گمشده نيز مجدد رويت و چاپ شوند. برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید