ﺳﻪشنبه, 19 اسفند,1399 ۰۹:۳۸ 1059
چچ

نوآوري و فناوري راه بقاء بيمه گرها راهكارهاي عملي براي تحول ديجيتال بايد به اكوسيستم بيمه اي كشور تزريق شود

مدير برنامه ريزي و توسعه بازار شركت بيمه سامان با تاكيد بر اين كه وضعيت امروز صنعت بيمه با چند سال پيش قابل مقايسه نيست، گفت: فعالان و مديران صنعت بيمه پذيرفته اند كه تحول بايد در اين حوزه رخ دهد و نتيجه اين پذيرش نيز ايجاد تحولات چشمگير در روش هاي فروش و

به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، حسن سعيدي كه در سمينار «اينشورتك در بيمه‌گري» با حضور نمايندگان شركت هاي بيمه و استارتاپ‌هاي اين حوزه حضور داشت با اشاره به اين كه تغيير و تحول در همه اجزاي صنعت بيمه، از نمايندگان و كارگزاران تا مديران بالادستي و حتي نهاد ناظر به خوبي قابل مشاهده است، اظهار كرد: همه گيري كرونا، سرعت اين تحولات را بسيار بيشتر كرد، به طوري كه تحول ديجيتال و خدمات آنلاين امروز به يك خواسته عمومي در ميان بيمه گذاران و يك فعاليت جاري در ميان بيمه گران تبديل شده است. وي با تاكيد بر اين كه هر گونه تحول به فرهنگ سازي و اقدامات زيرساختي نياز دارد، «كرونا» را كاتاليزوري در فرايند تحول بيمه گري خواند و با بيان اين كه سرعت ارائه خدمات ديجيتال در حال افزايش است، اظهار كرد: اكنون زمان آن است كه راهكارهاي عملي براي تحول ديجيتال را به اكوسيستم بيمه اي كشور تزريق كنيم. سعيدي «اينشورتك‌ها» را بسترهاي آماده و بسيار مناسبي براي ايجاد تحول در صنعت بيمه خواند و گفت: شركت هاي بيمه مي توانند با استفاده از اين ظرفيت، هم هزينه هاي خود را كاهش داده و هم سرعت خدمات رساني به مشتريان را افزايش دهند كه در نتيجه ضمن افزايش بهره وري، ضريب نفوذ بيمه نيز افزايش يابد. مدير برنامه ريزي و توسعه بازار شركت بيمه سامان به ايجاد شدن فضاي رقابتي ميان شركت هاي بيمه و نيز رايج شدن فرهنگ استفاده از نوآوري ها اشاره كرد و با بيان اين كه همه بايد به استقبال اين فضاي جديد برويم، خاطرنشان كرد: شبكه فروش، تشنه استفاده از نوآوري و فناوري است، اما نبايد اين تصور به وجود بيايد كه فناوري، رقيب شبكه فروش است، بنابراين متوليان و فعالان اكوسيستم نوآوري و فناوري كشور بايد در اين زمينه اقدام كرده و مسير را براي حركت همه فعالان صنعت بيمه روشن كنند و راهكاري عادلانه براي كليه كانالهاي توزيع علي الخصوص شبكه فروش ترسيم و پياده سازي گردد. سعيدي همچنين با اشاره به اين كه ايجاد كنسرسيوم شركتهاي بيمه گر براي به اشتراك گذاري منابع، داده‌ها و دانش در حوزه هاي مختلف بيمه گري براي ايجاد هم افزايي در فرايندهاي اينشورتك و تحول ديجيتال الزامي است، گفت: « شركت سرويس دهنده نرم افزار جامع بيمه گري» تا كنون نتوانسته است سرويس لازم را به شركتهاي بيمه گر در حوزه صدور و پرداخت خسارت آنلاين ارائه نمايد و در اين خصوص بيمه گرها با چالش تحول ديجيتال روبرو گرديده اند و اگر مسير موجود اصلاح نگردد ، بيمه گرها ناگزير به تغيير مسير در طراحي و توليد هسته هاي كوچك نرم افزاري (طراحي و توليد نرم افزار بيمه گري در سطح رشته هاي مختلف بيمه اي) با ايجاد كنسرسيومي از شركتهاي بيمه اي خواهند بود. گفتني است سمينار «اينشورتك در بيمه‌گري» با محورهاي «شبكه فروش» و «زيرساخت هاي فناوري» يكشنبه 17 اسفند 1399 در محل كارخانه نوآوري آزادي با حمايت بيمه سامان برگزار شد. در اين سمينار حامد شيدائيان مدير كسب و كارهاي نوين بيمه تجارت نو، حميد پروازي مدير توسعه كسب و كار ديجيتال بيمه رازي، محمدرضا فرحي بنيان گذار استارت آپ بيمه بازار، آرش فروزان فعال اكوسيستم استارت آپي، آيدين حسيني مدير ارشد عمليات استارت آپ هاي بيميتو و ازكي و نيز عليرضا عقيلي بنيان گذار استارت آپ هشتك بيمه نيز حضور داشتند.
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید