پنجشنبه, 13 آذر,1399 ۰۹:۳۸ 991 طبقه بندی: اخبار داخلي بيمه سامان چچ “پايان بيمه” آغازي نو براي فعالان صنعت بيمه همزمان با روز بيمه، كتاب «پايان بيمه!؛ فرجام بيمه اي كه ميشناختيم» نوشته «راب گالبريت» كه توسط عليرضا جاهدي و ايمان ارسطو ترجمه شده است، با حمايت بيمه سامان منتشر شد. به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، «پايان بيمه» پرفروش ترين كتاب بيمه اي سايت آمازون در سال ۲۰۱۹ بوده است كه ضمن بررسي چالش هاي پيش روي صنعت بيمه و با تمركز بر بيمه هاي اموال و مسئوليت، راه حل هاي توسعه بيمه از جمله نقش اكوسيستم اينشورتك، ديجيتالي شدن و چشم انداز برهم زنندگي اين صنعت در سال هاي پيش رو را تحليل كرده است. اين كتاب در چهار بخش و 24 فصل به روايت وضعيت فعلي، پيش رو و آينده صنعت بيمه مي پردازد. "راب گالبريت" در اجراي ايده هاي نوآورانه در رشته بيمه هاي اموال و مسئوليت براي توسعه بازارها و افزايش سودآوري بيش از 20 سال تجربه دارد. او كه با لقب «جالب ترين مرد صنعت بيمه» شهرت يافته است، سخنران مدعو بسياري از كنفرانس هاي صنعت بيمه، جزو رهبران فكري شناخته شده و همچنين يكي از اينفوئنسرهاي حوزه اينشورتك است. «احمدرضا ضرابيه» مديرعامل شركت بيمه سامان در پيشگفتار اين كتاب نوشته است: «نتايج جستجوهاي گوگل نشان ميدهد، از سال 1395 شمسي (2016 ميلادي) روند افزايشي علاقهمندي به عبارت انگليسي اينشورتك، در دنيا آغاز شده است.فعالان اينشورتك، اكنون بخشي تازه از اكوسيستم صنعت بيمه به شمار ميروند. آنها حتي قواعد مختلف بيمهاي را كه سالها در صنعت بيمه حاكم بوده را به چالش ميكشند. برهم زنندگي حاصل از استارتاپها، سرمايههاي خطر پذير، تكنولوژي جديد و تغيير رفتار خريد در نسل هزاره، هم نويد بخش و هم نگران كننده است. نويد خبرهايي مانند ساده كردن كارها، صرفه جويي در زمان و هزينهها، نوآوري در خدمات و محصولات و نگراني از رويدادهايي همچون از بين رفتن برخي محصولات رايج بيمهاي، حذف عوامل فروش، حذف مشاغل متخصصان بيمهاي يا حتي از بين رفتن شركت هاي بيمه. اينشورتك در صنعت بيمه ايران پديده اي نوظهور است. سامانههاي اينترنتي مقايسه قيمت، اولين مصداقهاي اينشورتك بودهاند.فروش ديجيتال محصولات بيمه از طريق سامانههاي پرداخت موبايلي، وب سايت شركتهاي بيمه، آژانسهاي مسافرتي، بانكها، طراحي محصولات جديد و توسعه محصولات فعلي با فرايند ديجيتال، تحول ديجيتال در فرايندهاي مختلف صدور و خسارت در شركتهاي بيمه ايراني در حال برنامه ريزي يا اجرا است. استفاده از تكنولوژيهاي جديد از قبيل اينترنت اشيا، كلان داده ها، بلاكچين، تله متيكس، هوش مصنوعي، پهبادها، شبكههاي اجتماعي و فرآيندهاي رباتيك از حالت بحثهاي كلامي خارج شده و در برخي از شركتها از جمله بيمه سامان، بررسيهاي جدي و برنامهريزي براي پياده سازي آنها در حال انجام است. در اين شرايط به نظر ميرسد وجود مطالب بيشتر به زبان فارسي در زمينه اينشورتك، كمك شاياني به آشنايي كاركنان، دانشجويان و پژوهشگران صنعت بيمه در ايران ميكند. درهمين راستا در سال 1398، با حمايت شركت بيمه سامان، ترجمه كتابي با عنوان "كتاب اينشورتك" منتشر شد. كتاب حاضر با عنوان "پايان بيمه؛ فرجام بيمهاي كه ميشناختيم "جزو پرفروشترين كتابهاي عرضه شده حوزه بيمه در فروشگاه اينترنتي آمازون بوده كه دركشورهاي متعدد به فروش رسيده است. ترجمه اين كتاب توسط دو همكارفعال درخانواده بيمه سامان بوده و با كسب اجازه از نويسنده و ناشرآن در ايران منتشر ميشود. اين كتاب، برهم زنندگي و تغييرات اكو سيستم بيمه را به خوبي تبيين ميكند و نويدها و چالشهاي پيش روي آن را بر ميشمرد. عنوان كتاب، شايد براي جذابيت بيشتر به " پايان بيمه " اشاره داشته، اما درواقع اين صنعت بيمه نيست كه پايان مييابد، بلكه شناخت سنتي كه از بيمه داشتيم، روبه پايان است. اميد است انتشار اين كتاب بتواند به شركتهاي بيمه، استارتاپها و سايرذينفعان صنعت بيمه كمك كند تا تحولات جديد صنعت را بشناسند و با خلق راه حلهاي تازه براي مسائل و چالشهاي ناشي از تغييرات پيش رو، آينده ساز صنعت بيمه باشند. ما در شركت بيمه سامان، تمركز بر تحول ديجيتال را ماموريت اصلي در برنامه استراتژيك شركت مي دانيم. بيمه سامان تاكنون در زمينه هايي چون توسعه بانك بيمه، فروش ديجيتال بيمه مسافرتي، فروش ديجيتال محصولات بيمهاي رايج روي سامانههاي پرداخت موبايلي و حمايت از اولين شبكه نوآفريني اينشورتك (پلنت) درايران پيشتاز بوده است. طراحي و ارائه محصول بيمه پيمايشي خودرو با استفاده ازاينترنت اشياء، بيمه موبايل و تبلت با استفاده از هوش مصنوعي، بيمه هوشمند خانه بااستفاده از اينترنت اشيا و همچنين ديجيتالي كردن فرايندهاي صدور و خسارت از جمله پروژههاي در حال انجام در بيمه سامان است. بيمه سامان آماده همكاري با استارتاپها، متخصصان بيمه و فناوريهاي اطلاعات پيرامون موضوعات مطرح شده در اين كتاب و حمايت از طرحهاي اينشورتكي و راه حلهاي نوآرونانه آنان است.» نوآوري را با سامانيان تجربه كنيد. (احمد رضا ضرابيه) گفتني است كتاب «پايان بيمه» با عنوان فرعي «فرجام بيمه اي كه مي شناختيم» به زودي در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت. برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید