یکشنبه, 17 آذر,1398 ۰۹:۳۸ 1255
چچ

تحول «بيمه سامان» در زيرساخت عمليات بيمه گري

تحول «بيمه سامان» در زيرساخت عمليات بيمه گري

تاريخ انتشار: 1397/09/18 معاون كسب و كار بيمه سامان از ايجاد زيرساختي با همكاري گروهي از متخصصين به منظور حل مشكل استارتاپها در راستاي ارائه طرح ها و ايده هاي خودشان خبر داد و گفت: ايجاد اكوسيستم « insurance as a service» مي تواند يك تحول جدي در صنعت بيمه با رهبري بيمه سامان باشد. به گزارش روابط عمومي شركت بيمه سامان، حجت جاهد با بيان اين كه بيمه سامان مي خواهد فضايي فراهم كند كه گروه هاي مختلف، بتوانند در فضاي ديجيتال، سرويس هاي بيمه اي را به مردم ارائه كنند و اين موضوع منحصر به يك شركت نباشد، اظهار داشت: ما نقش پشتيبان را داريم و مردم با نگاه خودشان در اين فضا خدمات بيمه اي ارائه مي دهند و يا حتي خدمات بيمه اي را به خدمات ديگر متصل مي كنند. معاون كسب و كار بيمه سامان با تاكيد بر اين كه تهيه زيرساخت هاي لازم به اين منظور از سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: يكي از زيرساخت ها اين است كه خدمات پايه را از core insurance دريافت و با اضافه كردن ارزش افزوده هاي لازم به شكل مطلوب به استارت آپها و يا ساير متقاضيان ارائه دهيم. علاوه بر اين ماژولهاي ديگري هم براي نمايندگان و بازاريابان، تركيب و ايجاد محصولات جديد، مديريت اشخاص و مشتريان، مديريت حساب، مديريت كاربران و ... ايجاد كرده ايم. در واقع يك سري سرويس پايه داريم كه مي تواند در زيرساخت هاي ثانويه ديگري استفاده شود. جاهد با اشاره به اين كه بعنوان مثال با استفاده از اين زيرساخت، پلتفرمي براي جذب و مديريت انبوه نمايندگان و بازاريابان ايجاده شده كه نمايندگان مي توانند مديريت بازارياب ها را بر عهده گرفته و فضاي فروش را هدايت كنند، به گفته او، فضاي بازاريابي در صنعت بيمه مي تواند شغل ثانويه افراد باشد و اين فرصت خوبي براي رشد صنعت بيمه ايجاد كرده كه ضمن گسترش بيمه، باعث ايجاد اشتغال هم مي شود. وي با تاكيد بر اين كه اين روش در حوزه توسعه بيمه هاي عمر، به عنوان يكي از استراتژي هاي اساسي صنعت بيمه و كشور، اين روش بسيار كارآمد است، اظهار كرد: ايجاد اين اكوسيستم از سال گذشته شروع شده و اكنون در حوزه زيرساخت جذب انبوه نمايندگان، وارد فاز پايلوت شده است كه پس از طي مراحل آزمايشي، در اختيار عموم قرار خواهد گرفت. معاون كسب و كار شركت بيمه سامان با اشاره به اين كه علاقمندان مي توانند پس از اتصال به اين پلتفرم، كسب و كار جديد ايجاد كرده و يا كسب و كار خود را در حوزه بيمه توسعه دهند، گفت: علاوه بر پلتفرم جذب انبوه نمايندگان و بازاريابان، از همين زيرساخت براي فروش آنلاين بيمه نامه شخص ثالث با همكاري استارت آپ ها استفاده شده است، به طوري كه با بهره گيري از اين اكوسيستم، اپليكيشن فروش آنلاين بيمه بدنه و بيمه بدنه كيلومتري با كمك استارت آپها در حال نهايي شدن است. وي افزود: واقعيت اين است كه ما براي اجراي اين كار با گروه هاي زيادي كار كرديم كه عمده آنها استارت آپ هستند. اين كار به كمك افرادي انجام شده كه خودشان علاقه مند بودند و كسب و كاري ايجاد كرده اند. در نهايت مي توانيم بگوييم كه شركت بيمه سامان اكنون insurance as a service را وارد صنعت بيمه كشور كرده است.
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید